Avatar billede paviuz Nybegynder
29. august 2006 - 23:17 Der er 9 kommentarer

Flashe bios, uden diskette drev

Hej, jeg skal ha flashet min bios, men har intet diskette drev

Kan dette gøres via. harddisken, eller evt. en cdrom?

Skal gerne være lidt enkelt :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. august 2006 - 05:37 #1
Det kommer meget an på hvilket motherboard du har. ASUS kan flashes via Windows, andre kan flashes via CD-rom.
Avatar billede skamf Nybegynder
30. august 2006 - 08:37 #2
Jep ind på hjemmesiden hvor de har lavet motherborde og læs dig frem til det ,

er det en bærbar eller normal Pc , da en bærbar uden A: helt sikkert får bios updates lavet igemmen windows eller cd som james T os siger
Avatar billede paviuz Nybegynder
30. august 2006 - 15:07 #3
når man henter en bios, står der jo bare at man skal gøre noget bestemt, men de tager kun udgangspunkt i diskette drev..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. august 2006 - 15:11 #4
Kan du ikke bare fortælle hvilken maskine der er tale om, så vi kan arbejde ud fra det??
Avatar billede paviuz Nybegynder
30. august 2006 - 16:52 #5
Kan ikke se hvor megen relevans det har :) men jo.. bundkortet er et MSI neo 2 FX..

Og der er MSI live update, ja. Men jeg skal bruge en anden bios end den der er inde på deres hjemmeside.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. august 2006 - 18:41 #6
Hvis du bruger en anden BIOS end MSI's officielle risikere du at ødelægge dit motherboard.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. august 2006 - 19:08 #7
Du kan følge denne vejledning: http://www.i-hacked.com/content/view/40/42/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. august 2006 - 09:10 #8
Kunne det bruges?
Avatar billede paviuz Nybegynder
02. september 2006 - 03:18 #9
james.. nej det kunne det faktisk ikke :/ da man for at hente filen som siden linker til, skal ha en bruger, og sådan en bruger koster penge så vidt jeg kan se..