Avatar billede thoning Nybegynder
29. august 2006 - 14:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Er min cpu for varm ?

Hej!

Jeg har lige installeret Everest Home Edition på min pc, for at tjekke temperaturen på min cpu, fordi jeg synes min køler larmer for meget! Og hvis temperaturen var tilpas lav, kunne jeg måske skrue lidt ned for omdrejningerne for at se om det ville hjælpe.

Men da jeg laver en rapport over computeren, ser jeg at temperaturen ligger på 74 grader celcius.

Er dette for varmt? Skal jeg have en ny køler, eller skal jeg blot prøve at tage den ud og rense den?

MVH
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. august 2006 - 14:29 #1
check i bios, da programmet (iflg. andre) kan være upræcist.!

Men du kan jo lige checke om blæserne er fyldt med støv..O)
Avatar billede thoning Nybegynder
29. august 2006 - 14:37 #2
Det var den! Åbnede lige og tjekkede.. Støvsugede og rensede den med vatpinde, og den faldt 20 grader ;)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
29. august 2006 - 14:39 #3
hehe, det er godt nok det mest gralde eksempel jeg har hørt/set :D

Men Cool nok du fandt fejlen. det plejer at være en god ide lige at støvsyge eller helst blæse den ren med en kompressor hvis man har sådan en.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. august 2006 - 15:00 #4
godt..O)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. august 2006 - 15:01 #5
Måske jeg lige skal give svigerforældrenes en omgang, den er 60 grader....

Forresten bør du altid oplyse hvilken processor det er, for processore kan tåle forskellige temperature!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. august 2006 - 15:11 #6
.. tænkte det samme, en Amd er varmere end intel (bortset fra celeron D)
Avatar billede summer Mester
29. august 2006 - 16:40 #7
Det med en kompressor til computeren skal nu gøres med forsigtighed. Hvis der ikke er vandudskiller på den, afgiver den altså en lille smule vand. Til blæserne er det vel OK, ellers må det tilrådes at købe en af disse "spraydåser" med komprimeret luft - specielt beregnet på elektronik.
Avatar billede thoning Nybegynder
29. august 2006 - 19:35 #8
Det er en pentium 4 3,0 ghz. Den er helt nede på 49 grader nu! Ret vildt da den var opppe på 74 inden jeg rensede den! Havde ikke troet en afstøvning kunne gøre så meget.. Men synes det er endnu mere vildt, at lyden er ændret så kraftigt! Før larmede den ret vildt, og nu er den helt lydløs :) Men jeg er glad for dette ikke kom til at koste mig noget :D
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. august 2006 - 20:30 #9
det koster lidt point, that´s it..O)

Husk at luk. Ved at acceptere rette svar.
Avatar billede thoning Nybegynder
29. august 2006 - 20:32 #10
Har jeg ikke givet dig point nu..?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. august 2006 - 20:35 #11
jo, tak.!