Avatar billede claus1 Nybegynder
29. august 2006 - 12:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan SATA Raid controller-kort køre uden raid?

Jeg skal ud og købe et sata controller-kort.
Men det er jo svært at finde nogen der ikke har raid.
Så derfor er mit spørgsmål; kan man godt køre uden/deaktivere raid funktionen, så de virker som var de alm. IDE-diske, ligesom jeg kan på mine onboard sata controllere?

De 2 jeg har kig på, er:
http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=130-26
http://www.sunix.com.tw/it/en/Product_Detail.php?cate=2&class_a_id=34&sid=447#
Avatar billede shb Nybegynder
29. august 2006 - 13:08 #1
Ja det kan de godt. Det kører jeg selv med. Du kan også køre raid på 2 ud af 4 diske på controlleren hvis det er det du vil
Avatar billede shb Nybegynder
29. august 2006 - 13:12 #2
Raid funktionen er som default ikke "slået til", så du skal selv ind i controllerens bios og oprette et raid-sæt på dine tilsluttede diske for at få raid "aktiveret".

Rettelse: De controllere du henviser til har kun plads til 2 diske, så bare glem det jegskrev med raid på 2 ud af 4 diske :)
Avatar billede claus1 Nybegynder
29. august 2006 - 13:33 #3
Kanon. Takker :)