Avatar billede nik-nak Nybegynder
29. august 2006 - 09:42 Der er 3 kommentarer

Søg igennem multidimensional array baseret på bruger input??

Hej Eksperter!
Jeg er ved at lege lidt med PHP.
Jeg er ved at lave en database over alle mine film, ved hjælp af et multidimensionalt Array.
Jeg kan godt få et output over hele array databasen, men jeg vil gerne have at man kan søge gennem arrayet via en form, et tekst felt og en submit knap. Som så fra den information man intaster skal gå ind og finde en match i mit array og outputte den tilhørende array block. Eller skrive No Match eller noget i den stil hvis der ikke er noget teskt der matcher i mit array. Kan man overhovede det?
Gerne så simpelt så muligt, jeg er nybegynder der forsøger at lære php og den bedste måde er vel at finde et projekt som man arbejder på og forsøger at løse og lære derigennem. Jeg har bare svært ved at finde løsningen på bla. google. kan i hjælpe mig?
Avatar billede miqe Nybegynder
29. august 2006 - 09:49 #1
Det kan godt lade sig gøre, men det vil være noget nemmere og hurtigere at foretage søgningen i en database som f.eks. MySQL.
Hvordan har du dine data lagret i forvejen?
Har du adgang til database, hvor du har din hjemmeside?
Avatar billede nik-nak Nybegynder
29. august 2006 - 09:53 #2
det vil jeg tro, til at starte med koder jeg blot lokalt via wamp serveren. Jeg tror bare at SQL er for advanceret endnu. Det var en trænings øvelse at lave et array som sortede efter genre, og så begyndte jeg at få idéer. Men kan det jeg har i tankerne lade sig gøre?
Avatar billede miqe Nybegynder
29. august 2006 - 11:58 #3
Helt klart.
Du vil nok have god gavn af at se lidt nærmere på:
http://dk.php.net/manual/da/function.sort.php
Fra denne side er der lidt nede links til forskellige afarter af søgefunktioner, der kan tilpasses netop dit behov.