Avatar billede darkspawn Nybegynder
27. august 2006 - 18:41 Der er 6 kommentarer

Bærbar bliver for varm og lukker ned

Som titlen angiver, ser det ud til at min bærbare Medion-computer bliver for varm, hvorefter den automatisk bare går helt død. Dette er et nyt problem for min bærbare, som jeg har haft i nok lidt over et år nu. Jeg har før haft den tændt i flere timer uden at den er blevet så varm, som den nu gør på kun et kvarter. Jeg har brugt SpeedFan til lige at tjekke temperaturens ændringer fra start-up. Det, som den kalder HD0 ser ud til at være meget stabil, og ligger somregel mellem 30 og 40 grader Celsius. Men de to målinger, som den blot kalder Temp1 og Temp2 er der noget helt galt med. Temp2 virker normal lige i starten, på "kun" 35-40 grader, mens Temp1 starter på hele 50. Og for at gøre det hele endnu være, så sker der et kæmpemæssigt pludsligt spring i temperaturen i løbet af få sekunder på begge målinger med cirka 20-25 grader celsius, hvilket vil sige at Temp2 ender på omkring 55 og Temp1 på hele 75 Grader (hvis ikke mere!!). Er der nogen der kan have en ide om hvad det kan være?
Avatar billede darkspawn Nybegynder
27. august 2006 - 18:47 #1
Hvis nogen lige vil se springet, så har jeg uploaded billedet af det her:
http://i5.photobucket.com/albums/y174/DarkSkaners/Temperaturechange.jpg
Avatar billede darkspawn Nybegynder
27. august 2006 - 20:13 #2
Fandt lige ud af, at den chip som sensorerne Temp1 og Temp2 er ACPI. Vil det så sige at der er noget galt med min strømstyring?
Avatar billede junl Nybegynder
31. august 2006 - 13:56 #3
Er det bare i programmet at du kan se temperaturforskellen - eller bliver din bærbare virkelig varm?
Avatar billede darkspawn Nybegynder
31. august 2006 - 17:28 #4
Jeg har set temperaturforskellen i to vidt forskellige programmer og jeg kan samtidig mærke på det luft der pustes ud og på bunden af min computer (nogle gange endda på mine taster og touchpad) at den bliver varm. Men har lagt mærke til at temperaturen først hopper op til 73 grader C når den kræver bare en smule processor-kraft. Hvis processoren når op på 100% er temperaturen oppe at runde de nogle-og-90
Avatar billede junl Nybegynder
31. august 2006 - 21:01 #5
Hmm - det kunne jo være at den ser sådan her ud indeni
http://www.masu.dk/DSCN1042.JPG
Køleprofilen er helt stoppet med støv så der kommer ingen luft ud - blæseren er taget ud på billedet - den skal sidde i det runde hul og  puste luften ud gennem køleprofilen, ud af kabinettet. Udenpå maskinen er der ingenting at se - det er indeni den er gal. Dette billede har jeg taget på en maskine der kun var 1 år gammel. Det kunne måske være samme problem.
Avatar billede darkspawn Nybegynder
01. september 2006 - 04:47 #6
Det lyder meget sandsynligt, for hvis jeg mærker der hvor luften pustes ud, så føles de som om den kun puster ud af en lille del af hullet