Avatar billede flemminghave Nybegynder
27. august 2006 - 18:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ram hastighed

Jeg har et Asus A8N SLI Deluxe bundkort og har for et par dage siden endeligt fået opgraderet mine ram.
Jeg er så løbet ind i et lille problem, nemlig at mine ram ikke kører med den hastighed de skulle kunne.
Rammene er 4 stk 256mb Kingston HyperX PC3200 CL2, men under bios og cpu-z kører de kun som PC2700 CL2,5.
Jeg har opgraderet min bios, uden fejl dog. Jeg spekulerede også på at ændre tallene manuelt, men det burde jo ikke være nødvendigt.
Så jeg vil høre om der er nogen der ved hvad der er galt, eller skal ændres....
Avatar billede flemminghave Nybegynder
27. august 2006 - 18:29 #1
Ups.... Rammene er naturligvis 4 stk 512mb Kingston HyperX PC3200 CL2
Avatar billede jacla Nybegynder
27. august 2006 - 19:32 #2
Hvilken hastighed understøtter dit motherboard?
Avatar billede c-holst Novice
27. august 2006 - 20:02 #3
uden at vide noget om dit bundkort og alderen på det

kunne være det skal flyttes jumpere eller kontakter på bundkortet, skal der på mit

kunne være din cpu, kører med en frekvens som passer dertil, altså en fsb på 166 x2 hvilken mange athlon cpu'er gør, og det så fremgår at de kører det det reelt gør

har du overvejet at nærlæse din manual til bundkortet( ikke for at gøre grin med dig, men der står meget godt der, har jeg lært)
Avatar billede flemminghave Nybegynder
27. august 2006 - 20:12 #4
Bundkortet understøtter PC3200 4stk i dual channel og fsb 200mhz.
Jeg har prøvet at kigge i manualen, men synes ikke jeg kan finde det....
Avatar billede jacla Nybegynder
27. august 2006 - 20:19 #5
Hvad hedder dit bundkort ?
Avatar billede flemminghave Nybegynder
27. august 2006 - 20:28 #6
Asus A8N SLI Deluxe
Avatar billede jacla Nybegynder
27. august 2006 - 20:51 #7
http://www.hardinfo.com/show.asp?page=5522

4 x 184-pin DDR dual-channel support for up to 4GB unbuffered, PC2100, PC2700 & PC3200
(DDR266, DDR333 & DDR400) DDR or ECC memory

http://www.a1-electronics.net/AMD_Section/Mobos/2005/939-1st/Asus_A8N-SLI-Deluxe_Jan.shtml

Umiddelbart skulle du kunne bruge dem. Men du skal nok som c-host skriver se på dine jumper indstillinger