Avatar billede knejt Nybegynder
27. august 2006 - 17:56 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Win xp Stop fejl

Goddag folkens.. Her til aften er min pc begyndt at gå ned hver gang jeg prøver at connecte til et online spil jeg spiller, jeg kan godt logge ind på serveren osv men efter ca et minut er der dømt blå skrærm og følgende fejlmeddelse : bad_Pool_header Stop: 0x00000019 0x00000020, 0x842656a0, 0x842656c8, 0x0a050006

Håber det gir mening for nogen af jer..
Mvh Poul
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
27. august 2006 - 18:10 #1
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
27. august 2006 - 18:16 #2
Dette er hvad der er skrevet om fejlen under den første link på siden.

Error Message:
STOP: 0x00000019 (parameter, parameter, parameter, parameter) BAD_POOL_HEADER

Explanation:
This is a Windows 2000 Executive character-mode STOP message. This indicates an invalid pool header.

User Action:
If this is the first time you have booted after installing new hardware, remove the hardware and boot again. Check the Microsoft Hardware Compatibility List to verify that the hardware and its drivers are compatible with Windows 2000. For information about the hardware, contact the supplier. If you are installing Windows 2000 for the first time, check the Windows 2000 system requirements, including the amount of RAM and disk space required to load the operating system. Also, check the Hardware Compatibility List to verify that the system can run Windows 2000. If Windows 2000 is loaded and no new hardware has been installed, reboot with recovery options set to create a dump file. If the message continues to appear, select the Last Known Good option when you reboot. If there is no Last Known Good configuration, try using the Emergency Repair Disk. If you do not have an Emergency Repair Disk, contact your technical support group.
Avatar billede knejt Nybegynder
27. august 2006 - 18:17 #3
Jeg har set de link før og har også surfet rundt på nettet for at prøve at finde en løsning inden jeg skrev her, Prob er bare at jeg på ingen måde er pcpro og derfor fatter jeg ikke særlig meget af de links jeg har fundet, især ikke når det er fagsprog på engelsk
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
27. august 2006 - 18:28 #4
Hvor meget ledig plads har du på harddisken. det kunne godt være at den kunne trænge til en ordentlig oprydning. Der står noget om at hvis ikke windows 2000 har plads nok, altså har lidt åndenød. Hvad med sidefilen, er den sat til en fast størrelse, ca. 10% af harddiskens størrelse, med rimelighed, 1-2 GB er ikke for meget.Prøv at start med em oprydning på harddiskene og en defragmentering.
Avatar billede c-holst Novice
27. august 2006 - 21:11 #5
er vi i windows 2000 eller Xp?
Avatar billede knejt Nybegynder
28. august 2006 - 05:11 #6
Vi er i xp home :) jeg har 125gb fri plads på harddisken og diskfragmentering, tja comp er under en måned gammel, jeg har kørt en repair men det hjalp ingenting.. Jeg kan sagtens spille alm spil (ikke online) prøvede nemlig at indstallere cod2 da jeg troede det var grafikkortet det var galt med..
Avatar billede larsenj Nybegynder
28. august 2006 - 13:02 #7
er dit onlinespil patched til seneste version ?

og evt. hvad for et spil er det, måske det ville hjælpe.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
28. august 2006 - 13:53 #8
Ja det lyder jo godt nok lidt underligt med den fejl, da den drejer sig om Windows 2000. Har du prøvet at gå i fejlsikret tilstand for at se om der er en konflikt eller noget andet mærkeligt, jeg ved ikke jeg griber lidt i luften.
Men hvis i mener det har noget med spil at gøre står jeg af. Det har jeg ikke en dyt forstand på.
Avatar billede knejt Nybegynder
28. august 2006 - 18:51 #9
Ja det er seneste version og spillet er wolfenstein Enemy territory... Ved virkelig ikke hvad problemet skyldes..
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
28. august 2006 - 20:05 #10
Må jeg lige have lov at komme med en ide. Har du prøvet at åbne windows jobliste for at følge med i hvad der sker med computerens ydeevne op til når fejlen viser sig. Vil det kunne lade sig gøre?
Avatar billede knejt Nybegynder
28. august 2006 - 20:37 #11
Hmm tja jeg kan da lige prøve.. for god ordens skyld skal det lige siges at jeg har lige genindstalleret driverne til grafikkort og netkort.. og herefter kommer den blå skærm med fejlmeddelelserne ikke længere, nu genstarter pcen "bare" hvor der derefter kommer en boks med: Systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl
Avatar billede knejt Nybegynder
28. august 2006 - 21:59 #12
Der skete egenligt ikke så meget, nåede bare at se cpu forbrug var på 80 pct og så var den blå skærm tilbage....
Avatar billede knejt Nybegynder
29. august 2006 - 08:13 #13
Hmm har lige siddet og rodet med det et stykke tid, har prøvet at state spillet op og hurtigt minimere vinduet, og så at cpu forbruget mere eller mindre ligger på 100 pct hele tiden, det kunne vel være det der får den til at vælte? og hvordan får jeg forbruget ned? hvis det da kan lade sig gøre
Avatar billede knejt Nybegynder
29. august 2006 - 12:48 #14
jojo endnu en opdate, kan nu gå ind og spille, prob er nu at når serveren skifter bane fryser min comp totalt, efter genstart kan jeg så logge på og spille vidre indtil den fryser igen..
Avatar billede c-holst Novice
29. august 2006 - 22:21 #15
er det det eneste spil, hvor du får denne uheldig egenskab.

jeg sidder og tænker på, om der kunne være smuds med i problemet

er det onbard eller alm netkort
Avatar billede knejt Nybegynder
30. august 2006 - 08:00 #16
det er onboard.. og tja,, det er det eneste online spil jeg har.. men sad lige og kiggede.. lige inden den fryser går cpu rent faktisk ned på 0-2pct forbrug.. kan det være det? btw har scanned puteren på kryds og på tværs uden den fandt noget
Avatar billede c-holst Novice
03. september 2006 - 09:55 #17
af og reinstallation af spillet og opdteringer
husk at gemme evt savegames

repair af windows kunne jo også prøves, men er jo lidt groft, hvis du ikke har andre småproblemer
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:14 #18
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)