Avatar billede wieser Nybegynder
15. maj 2001 - 12:19 Der er 4 kommentarer

Rettigheder til Word-filer på IIS

Jeg har et lille problem med min IIS opsætning.

Når man klikker på et link til et Word-dokument bliver man promptet til at skrive adgangskoden til netværket. Hvis man klikker på \"Annuller\", får man så lov til at se filen. Det er ret forvirrende for den enkelte bruger.

Er der nogen der ved, hvordan man kan undgå dette unødvendige prompt? Jeg har set problemet på flere sites - ikke kun min egen.
Jeg tror det har noget med opsætningen af den anonyme adgang til området.

Under \"Directory Security\" - \"Anonymous Access and Authentication Control\"  har jeg kun tilvalgt \"Allow Anonymous Access\". Derudover er der frit adgang fra alle domænenavne og IP-adresser.

Avatar billede wieser Nybegynder
16. maj 2001 - 10:58 #1
Jeg har kikket lidt nærmere på sagen og er i tvivl om problemet stammer fra serveren eller måske har noget med min browser opsætning eller netværksopsætning, da jeg kun oplever problemet på mit arbejdspc og ikke hjemmepc\'en.
Avatar billede wieser Nybegynder
16. maj 2001 - 14:01 #2
Jeg har kikket mere på sagen og fundet ud af at det kan ikke være browseren eller netværket alene, da der ikke er samme problem når man åbner Word-dokumenter der ligger på et Apache Server.

Det er i øvrigt IIS 4.0
Avatar billede hooh Nybegynder
23. juni 2001 - 10:05 #3
undskyld jeg popper sådan ind..men hvordan laver man en \"Allow Anonymous Acces\" ?

Jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står \"Directory Security\", som du har sagt i dit spørgsmål
Avatar billede wieser Nybegynder
05. juli 2001 - 10:29 #4
Til hooh:
I Microsoft Management Console version. 1.0
skal du blot højreklik på den pågældende website, vælg properties og så er der er et faneblad, hvor der står \"Directory Security\" - hvis du administrerer din server på anden vis, må du selv lede efter det......