Når man klikker på et link til et Word-dokument bliver man promptet til at skrive adgangskoden til netværket. Hvis man klikker på \"Annuller\", får man så lov til at se filen. Det er ret forvirrende for den enkelte bruger.
Er der nogen der ved, hvordan man kan undgå dette unødvendige prompt? Jeg har set problemet på flere sites - ikke kun min egen. Jeg tror det har noget med opsætningen af den anonyme adgang til området.
Under \"Directory Security\" - \"Anonymous Access and Authentication Control\" har jeg kun tilvalgt \"Allow Anonymous Access\". Derudover er der frit adgang fra alle domænenavne og IP-adresser.
Jeg har kikket lidt nærmere på sagen og er i tvivl om problemet stammer fra serveren eller måske har noget med min browser opsætning eller netværksopsætning, da jeg kun oplever problemet på mit arbejdspc og ikke hjemmepc\'en.
Jeg har kikket mere på sagen og fundet ud af at det kan ikke være browseren eller netværket alene, da der ikke er samme problem når man åbner Word-dokumenter der ligger på et Apache Server.
Til hooh: I Microsoft Management Console version. 1.0 skal du blot højreklik på den pågældende website, vælg properties og så er der er et faneblad, hvor der står \"Directory Security\" - hvis du administrerer din server på anden vis, må du selv lede efter det......
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.