Avatar billede cliv Nybegynder
27. august 2006 - 00:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ingen farve på .avi, .mpeg, DVD osv

Jeg har for nyligt formateret min computer, men jeg kan ikke få mine video codecs til at virke ordentligt.
De fleste film formater bliver afspillet med lyd og billede, billedet er dog udelukkende sort/hvid.
Jeg har installeret de codecs jeg plejer, men intet ser ud til at virke.
De codecs jeg plejer at bruge er: ac3, DiVX505, XviD
Har så også prøvet at installere en codec pakke ( klmcodec149).
Det er som sagt de fleste film formater den er gal med. Jeg har prøvet at bruge PowerDVD, WMP10, VLC alle med samme resultat ingen farve.
Bruger XP Home SP2
Håber der er nogle der kan lede mig på rette vej...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. august 2006 - 09:45 #1
Ja afinstaller de codecs du har nu og installer denne pakke istedet mener også der en afspiller med: Media Player Classic.

http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Codec-Packs-Video-Codecs/KLite-Codec-Pack.shtml
Avatar billede cliv Nybegynder
27. august 2006 - 10:58 #2
Det giver det samme problem. Jeg havde også prøvet en af de KLite bate en ældre model.
Men altså ingen ændring stadig ingen farver
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. august 2006 - 12:00 #3
Hent den sidste nye driver til dit grafikkort så tror jeg problemet er løst.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. august 2006 - 15:59 #4
Hvordan gik det?
Avatar billede cliv Nybegynder
28. august 2006 - 23:25 #5
undskyld for mit noget sene svar...
Mine grafik drivere er helt opdateret. Jeg kan selvfølgelig prøve og se om nogle gamle drivere virker bedre.
Avatar billede cliv Nybegynder
28. august 2006 - 23:34 #6
OK, det var underligt nok de nye drivere der lavede rod i det...
Havde aldrig tænkt på at det skulle være mine grafik drivere. Tak for hjælpen!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. august 2006 - 23:39 #7
Takker for point.;-)