Avatar billede stufmeister Nybegynder
26. august 2006 - 23:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

thumbnail oprettelse

Jeg har brug for lidt hjælp hvis i gider.
Ridser lige situationen op.
Jeg vil gerne have lidt billeder på min site, så familien kan se lidt billeder
Det jeg har brug for:
Jeg har en mappe der hedder /billeder
I den mappe har jeg f.eks. /sommerferie, /fritid osv osv
I hver mappe er der så en mappe der hedder thumbs og en mappe der hedder large.
Det skal så helst være sådan at de billeder jeg vil have på din respektive side, placerer jeg i large mappen.
Når jeg så går ind på min side under sommerferie f.eks, skal den selv generere en tabel der er 5 i bredden á 100px, og så ellers bare nedaf. Trykker man så på et af billederne, kommer der et popopvindue med billeder i normal størrelse.
Men hovedopgaven er at få lavet den tabel med alle thumbsne. Som så er oprettet og ligger i thumbsmappen i den rigtige billedmappe. Og næste gang man så går ind på den samme side, skal den selvfølgelig ikke generere alle billeder forfra igen, for så ligger der allerede thumbsne...

Håber det er forståeligt
Avatar billede coderdk Praktikant
26. august 2006 - 23:58 #1
Hvorfor ikke bruge noget færdigt, som f.eks. http://coppermine.sf.net/ ?
Avatar billede coderdk Praktikant
26. august 2006 - 23:59 #2
Avatar billede yHec Novice
27. august 2006 - 02:34 #3
prøv at kigge på disse her; imagecreatetruecolor og imagecreatefromjpeg imagecopyresampled på http://www.php.net/manual/da/

Det kan sikkert hjælpe dig i gang med at lave thumbnailsne.

/y
Avatar billede coderdk Praktikant
27. august 2006 - 12:54 #4
Ja, hvis du vil lave det selv, kan du også bruge min lille funktion http://php.coder.dk/resizeimg.php - Den version virker dog kun med jpg...
Avatar billede ulrik Nybegynder
31. august 2006 - 10:46 #5
Hejsa stufmeister, kan se du havde problemer med dit hauppauge tv kort. Jeg ligger også problemer med at finde s-kanaler i MCE med mit Hauppauge kort, vil gerne hvis du kunne fortælle mig med hvilken driver du løste problemet, og hvordan du så fandt dem i MCE?
Avatar billede stufmeister Nybegynder
01. oktober 2006 - 13:33 #6
Har ikke fundet nogen optimal løsning.
Så lukker nu