Avatar billede puxz Nybegynder
26. august 2006 - 20:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Dårlig kvalitet til fjernsyn

Hej Eksperter o.a.

Jeg har et mindre problem, når jeg sætter min computer til fjernsynet via S-video så er kvaliteten dårlig og det er umuligt at læse hvad der står. Jeg har prøvet i forskellige opløsninger og instillinger men det hjælper ikke, der kommer bare streger på.
Jeg har prøvet med den nyeste driver til mit grafikkort osv.

Min opsætning er som følger:

Grafik: ATI Radeon 9200 SE
Processor: Athlon XP 2500+
Kabler: Et 10 meter S-video kabel + en scartadaptor fra ALDI (kan det være det, det var noget billigt bras).
Dantax TV uden nogen videoindgang så den kører via SCART

Håber det var forklaret OK!
På forhånd TAK!!
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. august 2006 - 20:54 #1
Ser det grimt ud hvis du sætter en film på?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
26. august 2006 - 21:27 #2
Er der mere end et scart stik på tvet, så prøv de andre.
Avatar billede puxz Nybegynder
26. august 2006 - 22:06 #3
Ja, filmene er heller ikke så gode.. Er det ikke meningen at det skal stå 100% klart.
Vil nemlig gerne have lavet et media center! Nej, der er kun 1 scart indgang!
Avatar billede gurly Praktikant
27. august 2006 - 00:04 #4
det bliver aldrig ordentligt skarpt via scart, det kræver et tv der har en vga indgang eller bedre en dvi indgang eller eventuelt en hdmi indgang.
dit grafikkort har jo en vga udgang som du bruger til skærmen, denne udgang kan sættes til tv, plasma eller lcd hvis de4t har en vga indgang, dit grafikkort har vist også en dvi udgang ikke ? den kan du forbinde til en dvi indgang på et tv, eller via adapter til en hdmi indgang på tv. nogen tv med dvi indgang har via en adapter også mulighed for tilslutning af et vga signal
vga = analogt signal
dvi = digitalt signal
mdmi = som dvi men giver også mulighed for overførsel af lyd (feks mellem dvd afspiller og tv)

jeg har selv haft forbundet min pc via scart, men grumset billede og umuligt at læse internetsider med små bogstaver.
opløsningen er slet ikke god nok
men et 42 tommer plasma tv med dvi indgang og et grafikkort med dvi udgang så køre det med 1080 x 768 linier

kabler finder man bedst her
http://av-connection.com/?CPage=InfoFrames&ML1=1&ML2=1&ML3=74&ML4=0&PGr=0&PNo=&PVer=0
Avatar billede puxz Nybegynder
27. august 2006 - 11:19 #5
Jamen kan der virkelig ikke komme et ordenligt billede ud af en S-video, jeg har jo hverken DVI eller VGA indgang på mit fjernsyn.
Jeg fandt dette hos ATI: http://www.ati.com/technology/avivo/index.html og det er lige præcis det der er galt, altså med streger på skærmen!
Men det kan da ikke passe at der er så dårlig kvalitet ud af S-video!!
Avatar billede gurly Praktikant
27. august 2006 - 11:49 #6
nå ja nu ved jeg jo ikke hvor dårligt det ser ud hos dig, men sådan et billedrørs fjernsyn har slet ikke den samme opløsning som en pc skærm eller et moderne lcd / plasma tv, så du vil aldrig kunne få et billede i samme kvalitet som på en pc skærm
men streger burde der ikke være !
dit link til ati fører bare til deres hovedside, det var nok en anden side du ville linke til ikke ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. august 2006 - 12:05 #7
Har S-video fra pc og scart på tvet, kan ikke genkende det scenario som Gurly beskriver, har et godt billede på tv som er et 100 hz og det forrige gamle philips var ikke ringere. :-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. august 2006 - 12:08 #8
Avatar billede gurly Praktikant
27. august 2006 - 13:04 #9
ja ok, det kommer jo også an på hvor meget man forventer af billedet, nu er mit tv forbundet både med svhs/scart og med dvi
og der er er altså rigtig rigtig stor foreskel
et tv pal signal er 720 x 576 linier
Avatar billede puxz Nybegynder
27. august 2006 - 16:45 #10
Jeg lånte et kabel af en og nu ser det hele fint ud. Tak for de mange svar og kommentarer.
Hvad kan man lærer af det! Køb ikke Bluetinum kabler i Aldi!!!
Avatar billede puxz Nybegynder
27. august 2006 - 16:46 #11
Jeg giver gurly point da han var den eneste der svarede (eller satte den som svar!)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. august 2006 - 17:11 #12
Var der intet af mit du kunne bruge?
Avatar billede puxz Nybegynder
27. august 2006 - 23:14 #13
john_westcoast:
Øhhm, næ
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. august 2006 - 01:10 #14
Du kunne jo have bedt om et svar fra mig også, så vidt jeg kan se var der heller ikke noget hjælp at hente fra Gurly.27/08-2006 16:46:12
Avatar billede puxz Nybegynder
28. august 2006 - 12:11 #15
Nej, men Gurly var nu den der deltog suverænt mest.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. august 2006 - 13:10 #16
Ja lad os glemme det.