Avatar billede jschultz Nybegynder
26. august 2006 - 13:38 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Ikon på harddisk

Et lille spørgsmål:
Hvordan ændrer jeg ikonet på min harddisk i XP. Et program jeg har installeret har nemlig ændret det!
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
26. august 2006 - 13:53 #1
Højreklik på 'Denne computer', vælg 'Egenskaber' og på fanebladet 'Genvej' kan du nederst vælge 'Skift icon...'.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. august 2006 - 13:53 #2
Download Microsoft gratis program "Tweak-UI" Den kan rette det.
Avatar billede jschultz Nybegynder
26. august 2006 - 18:15 #3
Til Lars Holmgaard: Der er da ikke et faneblad der hedder Genvej...?? Der er General, Computer Name, Hardware, Advanced, System Restore, Automatic Updates og Remote.
Avatar billede jschultz Nybegynder
26. august 2006 - 18:16 #4
Jeg har prøvet Tweak UI, men den går i Not Responding efter ca. 10 sek. Har prøvet at lade den stå i 10 min. men intet sker..
Avatar billede off-line Nybegynder
26. august 2006 - 18:41 #5
Not responding med Tweak-UI ???? Det er første gang, jeg har hørt (læst) det.
Det lyder som om, der er noget alvorligt galt. Virus?
Avatar billede off-line Nybegynder
26. august 2006 - 18:43 #6
Hvad er det for et program du har installeret? Måske skulle du prøve, at afinstallere
det, og se om det hjælper.
Avatar billede jschultz Nybegynder
26. august 2006 - 19:48 #7
Har afinstalleret de 2-3 programmer der måske var skyld i det... Men er der ikke en måde at få gen-etableret et enkelt ikon andet en vha. Tweak UI??
Avatar billede jschultz Nybegynder
26. august 2006 - 19:48 #8
Og har IKKE virus.. kører både AV og Anti-adware programmer..
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
26. august 2006 - 19:55 #9
Sorry... jeg tænkte lige på et genvejs-ikon på skrivebordet.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. august 2006 - 21:08 #10
Tweak-UI er et meget lille program, udviklet fra Microsoft. Det skal simpelhen
kunne køre, ellers er noget galt.
Prøv at lade windows undersøge dine windowsfiler.
med din winCD i drevet, går du ind i kommadopromten og skriver: sfc /scannow, og
trykker enter. Husk mellemrummet mellem sfc og /
Avatar billede gratis Nybegynder
27. august 2006 - 16:33 #11
|Kontrolpanel|Mappeindstillinger|Filetyper| marker drev, tryk på avanceret og der efter på skift ikon.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. august 2006 - 16:39 #12
Eller prøv evt. en systemgendannelse:

Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede jschultz Nybegynder
12. december 2006 - 12:30 #13
Lukkes
Avatar billede off-line Nybegynder
12. december 2006 - 12:36 #14
Vil bare benytte lejligheden, til at sige tak, fordi vi måtte forsøge,
at hjælpe dig.
Avatar billede jschultz Nybegynder
12. december 2006 - 12:39 #15
Nååhhhh... hvor synd.. Jeg er i færd med at rydde op i gamle spørgsmål.. Så hvis jeg kan gøre dig glad igen ved at oprette et nyt spørgsmål til dig og give dig points, vil du så blive glad igen? :) Eller trænger du bare til en tudekiks.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. december 2006 - 12:50 #16
Næh, jeg sætter såmænd bare pris på almendelig  høflighed, og det er
heldigvis meget brugt her på E. Du er så en undtagelse.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. december 2006 - 12:54 #17
Dette indlæg har ikke noget med point at gøre, jeg er bare nysgerrig efter at vide om du fik løst problemet, og hvis du fik det løst, så hvordan?  :-)
Avatar billede jschultz Nybegynder
12. december 2006 - 13:35 #18
Nej jeg er IKKE en undtagelse. Jeg er normalt en meget høflig mand :-) Jeg undskylder meget hvis jeg har trådt nogle over tæerne ved at rydde op og lukke for gamle åbne spørgsmål uden at tildele points. Eftersom sagen er ret gammel (fra august) husker jeg ikke præcis hvad jeg gjorde. Jeg mener faktisk jeg re-installerede PC'en da den alligevel skulle opdateres.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. december 2006 - 13:38 #19
Okay, alt i orden....  :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. december 2006 - 14:21 #20
Bare for en ordens skyld. Min kommentar har INTET med point at gøre, det
har du helt misforstået.