Avatar billede BTEngineer Novice
26. august 2006 - 09:00 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Lav techno selv ?

Hey Eksperter.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave mit eget techno, dance musik.. Findes der ikke et program, som man kan lave det med.. ?

Hvilket vil i anbefale?
Mindes jeg har leget lidt med noget der hedder Ejay før.

Håber på nogle svar :-).

//
Henrik
Avatar billede old-faithful Praktikant
26. august 2006 - 11:54 #1
Hvis jeg husker rigtigt er ejay primært til loops, men jeg tager måske fejl.

Prøv at kigge på Fruity Loops (som vist blev brugt til at lave Boten Anna) eller Reason.
Avatar billede BTEngineer Novice
26. august 2006 - 12:35 #2
Har du evt. et link ?
Avatar billede old-faithful Praktikant
26. august 2006 - 13:56 #3
26. august 2006 - 14:44 #4
Ku' ikk' la' vær ->
http://www.albinoblacksheep.com/flash/noises.php
Ganske gratis/let med existerende XP værktøjer !!!
Avatar billede krydset Nybegynder
26. august 2006 - 14:55 #5
loool den er crazy dr1 :P:P
Avatar billede mobius6 Juniormester
26. august 2006 - 19:05 #6
Reason 3.0 (se old-faithful's link)
og ACID fx (http://www.trigono.dk/visartikel.tpl?Artikelnr=642) hvis du vil have noget mere hands on (autosync af wav filer bla.
så er du rimeligt k¸rende til en start

når det bliver mere seri¸st skal du til at tilf¸je egentlige redigerings og track tools (fx cubase, logic, protools mv.)

Jvis du vil rigtigt hurtigt igang så start med ACID og en håndfuld sampleCD's
Avatar billede eden Nybegynder
29. august 2006 - 16:17 #7
Hej Henrik. Jeg har efterhånden mange års erfaring med produktion af bla. danse musik, og har haft flere hits i musikprogrammet "Musik for Jesus" på Kanal København. Min succes skyldes i høj grad mit udstyr, især min ukulele i børstet stål er et stort hit i menigheden. Men nok om det. Jeg vil anbefale dig at købe en bordmikrofon nede i Bilka (du kan få en rigtig god en for 40 kroner).
Derefter synes jeg du skal tage et kig på programmet "Sound Recorder". Det følger med Windows, og er ganske gratis. Programmet kan godt være lidt svært at få styr på i starten, men det skal nok komme. Og så kan du ellers bare spille og synge som du lyster, og din komputer vil optage det! SMART!

Gå med Gud!

Mange kristne hilsener

Ilmer
Avatar billede firan Nybegynder
29. august 2006 - 16:34 #8
eJay er godt for begyndere ellers brug FruitLoop eller hvad det hedder. Det har BassHunter lavet sine sange med :D
Avatar billede talrinys Nybegynder
11. september 2006 - 23:12 #9
Techno er som andet elektronisk musik baseret utroligt meget på synthesizers.
Helt basalt skal du bruge en god drum sampler/sequencer, og en synthesizer, samples burde dække resten. Reason 3.0 er som nævnt et fedt program, men har aldrig været helt vild med deres indbyggede synthesizers.
Hvis du skal bruge vokal skal du udover Reason 3 have en god sequencer, bruger selv og kan varmt anbefale Cubase, den lette version, med rigtigt mange fede funktioner, koster kun 1400 hos aage.dk
Det er sådan set det, ville anbefale dig at smutte ind til Aage og snakke om præcis hvilken synth du skal ud efter, om det skal være en hardware el. software synth.
Og du vil nok gerne have et godt MIDI keyboard så du kan spille de virtuelle instrumenter med en god del hands on kontrol.
Håber det hjalp lidt, ellers skriv :)
Avatar billede gree Nybegynder
13. september 2006 - 00:28 #10
Kik på hjemmesiden www.hitsquad.com > musik software og her er meget musik software. Måske du skulle kikke lidt i > Loop - Groove Makers
Avatar billede BTEngineer Novice
13. september 2006 - 06:58 #11
Tak allesammen, det er rigeligt :-).
Det er ikke meningen jeg skal være den store Techno DJ, ville bare lige prøve at mixe noget sammen :-).

mobius6 og talrinys smid lige nogle svar?
Avatar billede talrinys Nybegynder
13. september 2006 - 07:12 #12
Takker :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. september 2006 - 10:28 #13
:)
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. september 2006 - 10:29 #14
som sagt så kommer du HURTIGST igang med ACID
(kr¿ver INGEN forudgående kendskab til musiksoftware, er intuitivt og super nemt at gå til)
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
27. september 2006 - 18:26 #15
Jeg vil klart anbefale Reason - hvis du vil lave dit eget musik og ikke bare snylte på præfabrikerede loops som du bare flytter lidt rundt på. Download en demo på http://www.propellerheads.se/