Avatar billede klarak Nybegynder
26. august 2006 - 00:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med usb / driver

Jeg ved ikke om jeg er i rigtig kategori.
Jeg har et kamera med usb stik, og jeg ved ikke hvad jeg har gjort, men nu kan computeren ikke finde kameraet når jeg sætter usb-stikket i.
Når jeg klikker på egenskaber skriver den at driverne ikke er installeret (kode 28)
Når jeg så trykker på geninstaller driver, og søger efter en passende enhed, så finder den frem til c:\winnt\inf\usb.inf men så afslutter den med at skrive at
installationen mislykkedes, fordi der ikke blev angivet en funktionsdriver for denne enhed.
Jeg har 2 usb-stik foran på min computer og 2 bagpå. Jeg forstår ikke hvad der er sket, for den har virket fint før.
Hilsen klarak
Avatar billede plastiq Nybegynder
26. august 2006 - 00:46 #1
Har du prøvet at installere/geninstalleret driveren til kameraet
Avatar billede off-line Nybegynder
26. august 2006 - 02:37 #2
Der kan gå kuk i windows USB. Prøv,at slette dem allesammen, i enhedshåndtering,
og genstart. Så finder windows alle USB indgangene igen, og har rettet eventuelle
fejl derfra.
Avatar billede klarak Nybegynder
26. august 2006 - 10:21 #3
Ja, jeg har prøvet at geninstallere driveren, og det ender blot med "installation mislykkedes"

I enhedshåndtering har jeg
"universel seriel bus-controllere" og derudfra
- SiS 7001 PCI til USB åben-værtscontroller
- SiS 7002 USB 2.0 Eenhanced Host Controller
- USB 2.0 Root Hub
- USB Device (markeret med udråbstegn)
- USB-rod-hub

Skal jeg slette alle 7 ? Og kan jeg roligt gøre det uden at være bekymret for at ødelægge noget?

Hilsen Klarak
Avatar billede plastiq Nybegynder
26. august 2006 - 11:00 #4
Jamen ja, Det ville i hvertfald være mit udgangspunkt for at se om windows selv rydder op i dem bagefter..
Eller prøv først at installere din bundkort driver igen.
Den usbhub du har tilsluttet kan også være problemet.(hvis det er der du sætter den i) Prøv at fejlfinde ved at hive en ud af gangen..

Det her er ikke med sikkerhed løsningen - men prøv at fejlsøge så godt du kan.
Iøvrigt synes jeg du skal vente med at "slette alle 7" til sidst :)
Avatar billede off-line Nybegynder
26. august 2006 - 12:42 #5
Du kan rolig slette dem allesammen. Det er et meget afprøvet råd.
Her er et par links, du måske kan bruge:

USB redy:      <http://www.pcworld.com/downloads/file_download.asp?fid=6085&fileidx=1>
USB tester:    <http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,6085,00.asp#>
Avatar billede klarak Nybegynder
26. august 2006 - 15:11 #6
Hej igen
Godt at vide at man roligt kan foretage sig sådan noget ;-)
De blev slettet, og gendannet da computeren blev startet igen. Da jeg så satte mit kamera i, blev det nye hardware fundet, men installationen mislykkedes... Den skriver at det er fordi der ikke blev angivet en funktionsdriver for denne enhed!
Hvordan løser jeg det problem?
Hilsen Klarak
Avatar billede off-line Nybegynder
26. august 2006 - 18:06 #7
Det lyder som om, du mangler den rigtige driver til dit camera.
Avatar billede klarak Nybegynder
26. august 2006 - 21:04 #8
Hej Igen

Gotfred - tror du havde ret. Jeg kunne bare ikke forstå det, for jeg har jo installeret det fra min cd før!!! Men et eller andet galt med den var der. Jeg søgte på nettet, og fandt lange om længe en service side for mit kamera (Aldi-model ;-)) og fandt og downloadede en driver til det - Og JUHUU nu virker det igen.
Tak for tålmodigheden og tak for hjælpen.
Hilsen Klarak
Avatar billede klarak Nybegynder
26. august 2006 - 21:17 #9
Hvordan er det nu lige jeg gir point???
Avatar billede off-line Nybegynder
26. august 2006 - 21:35 #10
Selv tak. Du trykker bare på mit brugernavn, og accepterer, så er det i orden. :)