Avatar billede ajh87 Nybegynder
25. august 2006 - 21:16 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

openSUSE 10.1 64-bit på en MSI S271W (Problem: netværk)

Hey jeg har lige fået min nye laptop ind af døren og den er meget dejlig og alt det... har lige fået installeret openSUSE 64-bit på den men jeg kan ikke få mit network device til at virke...

Det er en MSI S271W laptop

Jeg er newbie til linux og ved ikke særlig meget... håber dog der er nogen der kan hjælpe mig...

--Anders
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2006 - 21:33 #1
Hvad er det der ikke vil virke ??
Avatar billede ajh87 Nybegynder
25. august 2006 - 22:47 #2
jeg har oprettet en network device men kan stadig ikke komme på internettet... min bror skrev noget i stil af... "/sbin/ifconfig" og sagde til mig at hvis der stod lo ud for min device så var den ikke detected fysisk...
Avatar billede langbein Nybegynder
26. august 2006 - 01:40 #3
"ifconfig eth0 up"  for eventuelt å starte kortet.

"ifconfig" eller "ifconfig eth0" for å se om det kjører.

Dersom det ikke starter så bør du vite hvilke brikkesett det er på den innebygde adapteren. Det kan tenkes at det kan startes etter at du har lastet en ekstra kernelmodul.

Du kan ellers følge med når PC boother og se om den sier noe om å detecte network eller å starte eth0 (eth-null).
Avatar billede ajh87 Nybegynder
26. august 2006 - 01:45 #4
tak jeg prøver "ifconfig eth0 up" - Chipset = "Realtek 8138" or 8168 - kan ikke lige huske - er for træt - jeg vender tilbage i weekenden med resultatet
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2006 - 07:01 #5
Jeg rejser på ferie idag, men har du ikke fået det op at køre inden 1 uge hjælper jeg da gerne. Jeg tror at du har glemt at "Enable networkmanager" under install det skal du ind og rette under YAST - Selv om det er en ældre distro er fremgangsmåden
beskrevet på http://www.eksperten.dk/spm/563163
Avatar billede ajh87 Nybegynder
27. august 2006 - 11:19 #6
jeg fandt ud af at openSUSE ikke har nogen driver til mit netkort... jeg fandt source til driveren men ville ikke compile linux kernen...

Har installeret Ubuntu nu med success og et fungerende netkort...
Avatar billede ajh87 Nybegynder
13. september 2006 - 22:13 #7
smid lgie et svar hver...
Avatar billede langbein Nybegynder
14. september 2006 - 00:00 #8
OKI
Avatar billede ajh87 Nybegynder
14. september 2006 - 16:02 #9
takker... afventer helgec

der er ikke noget egentligt svar men i ville hjælpe og det er jeg glad for :)
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2006 - 16:11 #10
:o)
Avatar billede ajh87 Nybegynder
14. september 2006 - 19:29 #11
takker for det :-)