Avatar billede designz Nybegynder
15. maj 2001 - 11:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ibook vs Powerbook G4

Jeg har et diskussionsoplæg: Hvad er det bedste køb:
1:Powerbook G4 med forsikring og 256 mb extra ram= 32000,00 kr
2:Ny Ibook med intern brænder, 256 mb ekstra ram, 19\" skærm og forsikring= ca 27000,00 kr
Avatar billede darkmoon Nybegynder
15. maj 2001 - 11:39 #1
1: G4 i titanium er en lækker lækker maskine.

2: Hvis du skal bruge din mac til for det meste stationært arbejde. dvs. med ekstern mus, skærm, tastatur m.m. så vil jeg vælge en iBook. Hvis du deriod er mest på farten så vil jeg ta en G4 PowerBook

/thomas
Avatar billede macintosse Nybegynder
15. maj 2001 - 15:03 #2
Thomas har hvis skrevet hvad der bør skrives
Avatar billede darkmoon Nybegynder
15. maj 2001 - 15:08 #3
Jeg må indrømme at jeg er hooked på at købe en iBook, da jeg har en fin skærm derhjemme som samt mus og tastatur. Det eneste jeg mangler er at se hvordan den ny ibook klarer div. mere processorkrævende opgaver, dvs. photoshop og div spil.

Bortset fra det er jeg solgt :)
Avatar billede grinebidder Nybegynder
17. maj 2001 - 12:32 #4
TiBook G4 har 16MB på grafikkortet, hvor iBook kun har 8MB. Der er selfølgelig en prisforskel på 3000 kroner, men jeg ville nok vælge G4\'eren i dette tilfælde – også pga. processoren.

/Lars
Avatar billede mcphreak Nybegynder
17. maj 2001 - 13:17 #5
Jeg tror nok også jeg vil råde dig til at vælge Ti-Book, dels pga. den øgede processorkraft, men også fordi du får en kraftigere maskine med et kraftigere skærmkort. Hvis du alligevel skal bruge den til Photoshop, og Spil, er det grafkkortet som gør forskellen. Og det er jo lidt svært at opdatere;-)
Avatar billede fredstar Nybegynder
02. juni 2001 - 17:30 #6
hmm nu skal i lige huske at i-Booken ( selv den nye er kun en G3 chip) hvor imod titaniunen er en killah machine med G4\'er chippen... kan kun selv varmt anbefale Titanium\'en har den selv pruger den som proff. fotograf til bla at fotografer digitalt på location... men hmm hvad skal du bruge den til?... har dog ikek haft fingrene i den nye iBook... den gamle var da \"sjov\" men ubrugelig... men oki vilel da ikke kunen unvære min stationnære G4\'er proppet med RAM  ;-)...
Avatar billede mcphreak Nybegynder
15. juni 2001 - 10:43 #7
Hvorfor afvist?
Avatar billede buymac Nybegynder
05. januar 2002 - 13:43 #8
Svaret er enkelt,
TiBook\'en har Altivec og Mac OS X og alle nye X programmer understøtter den teknologi. Hvis du regner med at køre Mac OS X på maskinen, ville jeg gå efter TiBook\'en uden tvivl. Selvom jeg ikke kan lide designet.