Avatar billede boost Nybegynder
25. august 2006 - 19:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Select 2 tabler i en query?

Hej

Hvordan får jeg disse 2 query'er til at være i 1 query?

Er det ikke LEFT JOIN man skal bruge, nogen der forklare mig det?

$row = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(date,'%d/%m/%Y - %H:%i') as date FROM topic WHERE forum_id = '".$id."' ORDER BY id DESC LIMIT $show_from, $page_limit")) or die(mysql_error());

$topic_user = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT name FROM users WHERE id = '".$row[user_id]."'"));

//FutureBB
Avatar billede neonman Nybegynder
25. august 2006 - 19:27 #1
SELECT *, users.name AS name, DATE_FORMAT(topic.date,'%d/%m/%Y - %H:%i') as date FROM topic, users WHERE topic.forum_id = '".$id."' AND users.id = topic.user_id ORDER BY topic.id DESC LIMIT $show_from, $page_limit

Vil skyde på din SQL skal være nået alle denne :) held og lykke
Avatar billede boost Nybegynder
25. august 2006 - 19:40 #2
Hvordan udskriver jeg name fra users?
Avatar billede boost Nybegynder
26. august 2006 - 11:21 #3
Lige meget har fundet ud af det: AS name :D
Avatar billede boost Nybegynder
26. august 2006 - 11:39 #4
Jo, der er en lille fejl, når jeg udskriver id fra topic så udskriver den kun 1 på allesammen..
Avatar billede boost Nybegynder
26. august 2006 - 18:04 #5
Sådan ser min kode ud:

$query = mysql_query("SELECT *, users.name AS name, DATE_FORMAT(topic.date,'%d/%m/%Y - %H:%i') as date FROM topic, users WHERE topic.forum_id = '".$id."' AND users.id = topic.user_id ORDER BY topic.id DESC LIMIT $show_from, $page_limit") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
    echo $row['id'].'<br />';
}

Den udskriver 3 id's men ved alle sammen skriver den 1