Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 18:42 Der er 49 kommentarer og
1 løsning

ekstern harddisk

Hej

Jeg har lige fået en ny harddisk som jeg vil bruge ekstern man har problemer med at få den til at virke, det er denne her http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=18345&type=hardware.
er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 18:46 #1
Hvad er problemet,

Du kan prøve at lave killDisk findes blandt andet her http://www.helgec.dk/

vh

Jan
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 19:07 #2
du kan da ikke bare bruge den direkte som ekstern , du skal bruge en harddiskboks , som feks denne
http://thansen.dk/product.asp?c=740652582&n=496932192&pn=674363120
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 19:10 #3
når du har monteret harddisken i boksen (jumbet som master )sætter du strøm og usb til , så virker den som ekstra drev , husk at paritonere og formatere den , gøres på samme måde som en alm intern
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 19:12 #4
alternativt kan du bruge denne , den fylder lidt mere , men så kan den også bruges til andre drev som feks ekstern cdbrænder olig
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 19:12 #5
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 19:15 #6
problemet er at jeg kan ikke sætte forbindelse mellem min komputer og denne eksterne hd

bredker jeg har allerede en boks ang "jumbet som master" jeg kan se at der sidder to hvide dimser i |::|  altså på venstre og højre side =  det er denne tegn |
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 19:18 #7
jacla hvorfor prøve en killdisk forklar venligst ?!
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 19:19 #8
Der må være en tegning over hvordan din jumper skal sidde som slave eller sekundær master
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 19:19 #9
på harddisken er der en tegning der viser hvordan jumperne skal side , ellers er der et stykke papir med den der viser det
flyt jumperne , så de sider som vist udfor master
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 19:21 #10
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 19:23 #11
skal side på AB og GH
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 19:25 #12
Du skal ikke have noget styresystem på den ?
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 19:28 #13
de sidder som de skal nu forstå jeg det slet ikke
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 19:31 #14
du er sikker på at alle stik er sat rigtig på , og at der er strøm på
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 19:34 #15
usb-check strøm-check ja, er der noget jeg mon har glemt? :-)

er der noget software til denne hd?
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 19:37 #16
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 19:37 #17
tjæk
indeni harddiskboksen ;
fladstik monterer
strømstik monteret
jumper , som master

udvendigt;
strømforsyning sat til og tændt på kontakt
usbstik i harddisk og pc
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 19:41 #18
prøv herefter
kontrolpanel>>tilføj ny hardware
se om den finder den her
du kan også prøve at genstarte med disken tændt , men burde give det samme som tilføj ny hardware

havd bruger af styresystem XP ?
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 19:44 #19
du skal også lige have parationeret disken
her er en lille video der viser hvordan , prøv lige at se den
http://www.riversen.dk/flash/partitionering/partitionering.php
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 19:45 #20
jeg prøver lige dette --->> kontrolpanel>>tilføj ny hardware ja jeg bruger xp og kan derfor ikke forstå det for den plejer at være god til at finde nye ting
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 19:47 #21
ok , prøv lige at se filmen , tror at den vil hjælpe dig ret godt
du kan ikke se den under denne computer før den er parationeret
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 19:50 #22
bredker hvad er det for en film der er flere ;-)
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 19:51 #23
linket går direkte til parationeringen
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 19:52 #24
hvis du går ind under alle hans instruktionsvideoer , er det den der heder
Partitionering af harddisk
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 20:13 #25
smutter et par timer , men skal nok kikke ind igen , hvis du ikke får det til at virke
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 20:30 #26
kontrolpanel>>tilføj ny hardware den viser at denne enhed virker korrekt
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 20:45 #27
nu har jeg også installeret alt det software der var på cd'en .............

jeg er blank
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 21:17 #28
Bliver den fundet i din Bios?
Killdisk kan du bruge til at formatere din disk i bund, hvis det var sådan at du ikke kunne lægge nye data ind på den eller, hvis den havde kørt med linux filsystem og nu skulle køre NTFS eller FAT 32

Men finder du den ikke i din bios, hjælper Killdisk ikke.

Du kan læse om Killdisk på www.helgec.dk
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 21:24 #29
jeg har tilsluttet, tændt man kan ikke finde disken når jeg kigger i denne komputer hvad kan den ellers hedde?
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 21:48 #30
F2 eller F1 eller Esc star i opstarten (to enter setup press "X")

I biosen kan du se om der er 2 HDD, hvis ikke er den ikke korrekt tilsluttet
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 22:05 #31
jacla>>ved godt det er med de bedste meninger , men du er helt på vildspor , når du kommer med den slags gætterier forvire du bare meget mere end du gavner
bedre at lade være at komme med råd du ikke har forstand på , ellers må du sætte dig lidt ind i det først
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 22:09 #32
glem alt om det med killdisk og bios , det har intet med dette at gøre
det første du skal nu , da den ser ud til at kunne finde disken ( ved godt du ikke kan se den i denne computer ) er at gå ind i diskhåndtering , det er her du skal følge den vejledning du får i den lille film
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 22:22 #33
måske kan dette hjælpe lidt, håber at det virker  :-)

http://80.167.151.66:8080/
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 22:31 #34
tror at vi misforstår hinanden lidt

det du skal nu , er at du skal have lavet en paration på harddisken , og når det er gjordt , skal du have den formateret , inden du kan se den i windows

gå ind på dette link http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php tag nr 2 fra bunden , Titel: Partitionering af harddisk

når du har gjordt det du ser på filmen , skulle den gerne virke
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 22:33 #35
når du har lavet parationen , formatere du den på normal vis , før du kan gemme data på den
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 22:34 #36
bredker det var bare lige noget jeg ville vise jeg går i gang med det sidste du sagde :-)
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 22:39 #37
er der anden måde at komme ind i administrer for jeg har en gang kørt treak xp tror jeg det hed og har ikke link til denne komputer i start menu
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 22:42 #38
ok har fundet det :-)
Avatar billede copyright Nybegynder
25. august 2006 - 22:47 #39
i min disk 0 kan jeg kun se c:?
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 22:49 #40
det er din interne disk , er der ikke en i disk 1
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 23:15 #41
Ellers må der være en mulighed for at søge efter den.

Måske skulle du prøve at søge den på tilføj fjern hardware i kontrolpanelet.

og eller bios'en
Avatar billede bredker Nybegynder
25. august 2006 - 23:25 #42
jacla>>det vil ikke hjælpe , den er jo fundet og bios kan ikke se den da det er en usb enhed
undersøg nu lige de ting du kommer med først , istedet for bare at gætte , du forvire bare den der skal have hjælp med alle de gæt
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 23:33 #43
sorry
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 00:00 #44
breker=> læs senere:

http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/usb-boot.mspx#EV

specielt=> BIOS must support INT 13h During the boot process, Windows assumes that support for communicating with the boot device, either hard disk drive or CD-ROM drive, is present in INT 13h when Windows loads because the NT Loader uses calls to INT 13h to access the disk. INT 13h support must comply with the "BIOS Enhanced Disk Drive Services - 2" specification and the "USB Mass Storage Specification for Bootability," The newer specification is considered the authority if the two specifications contradict each other.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 00:00 #45
bredker: Lader dig overtage herfra

vh

Jan
Avatar billede copyright Nybegynder
26. august 2006 - 00:03 #46
jacla det er flot at du kan linke til micro$$$$ man jeg tror ikke at der er nogen der er i tvivl hvem der har været mere hjælpsom i dette spørgsmål så jeg synes at det er vist på tide at lukke, man kan jo ikke før at bredker lægger et svar.

bredker Super det fungere nu som det skal ;-)
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 00:17 #47
copyriright enig bredker er dygtig, men at bios ikke kan se USB enheden passer ikke

Men det skal vi til at diskutere.

Du fik det til at virke og jeg lærete lidt nyt.

God week-end til jer begge

vh

Jan
Avatar billede copyright Nybegynder
26. august 2006 - 00:30 #48
ilm jan
Avatar billede bredker Nybegynder
26. august 2006 - 08:30 #49
det var godt

jacla>>´mange af de ting microsoft kommer med hjælper tit , men bruger det ikke ret tit , for i praksis er der tit andre ting der spiller ind , der er erfaring tit meget bedre
kan godt se at dine hensigter og lysten til at ville hjælpe er gode nok , så det er ikke for at rakke ned på dig
det du for eftertiden skal sørge for , er lige at søge lidt på dine teorier , feks her på E , og se hvad andre har gjort
mange gange må man dog gætte sig lidt frem , men det kræver at man ved lidt om hvordan de enkelte ting arbejder
så bare fortsæt , hvis du bare har de ting i baghovedet , så lære du selv en del , og den opfattelse jeg har fået af dig , er da også at du ret hurtigt vil blive en af de dygtige til at hjælpe , dertil har du den rette indstilling
så bare klø på
Avatar billede copyright Nybegynder
26. august 2006 - 13:33 #50
tak for hjælpen ;-)