Avatar billede sonalias Seniormester
25. august 2006 - 16:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP computeren er nede.

Hey eksperter jeg håber i kan hjælpe mig.
for 14dage siden startede jeg på efterskole og der fejlede min computer intet. Iår kom jeg så hjem og den vil bare ikke starte.
Når jeg trykker påstart knappen lyder den rigtigt nok(nogle gange bipper den) men der kommer ingen ting på skærmen og den kommer ikke videre. jeg har haft den pildt ud af stikkontakten da der var torden vejr....

Hjælp hurtigt please...
på forhånd tak
Avatar billede Skoven Praktikant
25. august 2006 - 16:12 #1
kan du selv skille comp. af for at se om alle ledninger/kort sidder ordenligt?
Avatar billede sonalias Seniormester
25. august 2006 - 16:14 #2
Efter som jeg kan se sidder de rigtigt.... og det var jo bare kommet af at jeg ikke havde brugt den i 2 uger???
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. august 2006 - 16:18 #3
Hvis dit internetstik stadig var i under tordenvejret kan det havde forårsaget fejl inde i maskinen.
Avatar billede sonalias Seniormester
25. august 2006 - 16:20 #4
det var det ikke efter som jeg bruger trådløst netværk :D  Men har før fået brændt en computer af gennem net stikket :S
Avatar billede jeuann Nybegynder
25. august 2006 - 16:28 #5
Prøv at slukke et øjeblik bag på pc´en  og tænd igen,  min laver også nogle gange numre, det plejer at hjælpe når den lader som om den ikke vil boote windows....
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 16:49 #6
Bip er en fejlkode fra bios'en se side 57 på følgende Link:

http://www.pc-care.dk/dlfile/files/BIOS%20for%20begyndere.pdf  s. 57
Avatar billede sonalias Seniormester
25. august 2006 - 16:54 #7
ja men den bliver ved med at bippe de gange den gør det????
Avatar billede sonalias Seniormester
25. august 2006 - 17:07 #8
Nu har jeg fundet ud af det... Det er fejl ved psu hvad er det? :S
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 17:27 #9
Power Suplay Unit = Strømforsyningen
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 17:29 #10
Den skal nok til reperation, ved ikke om du har en forsikring der kan dække?. Men mener ikke det koster en formue.

vh

Jan
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 17:32 #11
evt bare en ny psu :)
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 18:38 #12
Ja, troede det var en bærbar, så koster det normalt lidt mere C",)
Avatar billede sonalias Seniormester
25. august 2006 - 20:31 #13
det er en medion pc så der er garanti så det er ik noget problem.
Jacla får point for linket.
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 20:56 #14
Så takker jeg :))