Avatar billede ahwaz Nybegynder
25. august 2006 - 15:00 Der er 15 kommentarer

Video redigering

Jeg har ca. 25 min. videofilm med lidt tekst og musik som jeg skal fremstille en film på disk. Jeg bruger Pinnacle studio 9. Jeg kan ikke forstår at det skal går så lang tid til bergning. Jeg har mistanke om et eller andet der går galt da den renderer filmen fint men så stopper et bestemt sted og siger "beregner vent venligst" ( i flere timer ). Jeg ved at dette er en langsommelig affære. Er det noget jeg gør forkeret?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
25. august 2006 - 17:02 #1
Hvor mange timer
Avatar billede ahwaz Nybegynder
25. august 2006 - 18:12 #2
Den har kørt siden kl. 11 idag og den køre stadigvæk ca. 7 timer
Avatar billede ahwaz Nybegynder
25. august 2006 - 18:32 #3
Statuslinjen i afspilleren er helt grønt som indikering om at filmen er færdig, men den bliver ved med at siger beregner vent venligst. Jeg har masse af tid og har ikke noget imod at vente bar jeg er sikker på at den arbejde på sagen. Er der mulighed for at kontroller arbejdsgangen?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
25. august 2006 - 18:38 #4
Har du prøvet at trykke på ctrl-alt-del for at se om programmet kører stadivæk eller det angiver at det svarer ikke
Avatar billede ahwaz Nybegynder
25. august 2006 - 18:53 #5
Det har jeg prøvet mange gange og den køre
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
25. august 2006 - 19:57 #6
Hvis du bliver træt af at vente sker der jo ikke andet end at du må starte forfra med projektet fra hvor du gemte det. Som sagt så har jeg hørt om problemer med pinnacle studio 9, så Magix movie edit pro 10 koster ikke mere end ca. 400 kr.
Avatar billede ahwaz Nybegynder
25. august 2006 - 20:04 #7
Jeg ved at det findes en del programmer. jeg har også adobe primer men jeg er vant til pinnacle og det er første gang jeg støder på dette problem. Nej jeg har prøvet at stoppe det flere gange igår men hver gang starter du for fra.
Avatar billede ahwaz Nybegynder
25. august 2006 - 20:06 #8
Jeg har tænkt på at dele filmen i flere stykke og prøve et bid af gangen, men jeg ved ikke hvordan man gøre det.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
25. august 2006 - 21:11 #9
Det gør man med saksen hvis der er sådan en i pinnacle. Den deler klippet op så man kan gemme delene hver for sig.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
26. august 2006 - 01:07 #10
Hej ahmaz.

Det er rigtig at Pinnacle (og andre programmer) er langsom til at beregne/rendere.

Jeg vil gerne vide hvor hurtig din computer er, da det er et vigtigt parameter i forbindelse med videorendering?

Jeg vil også gerne vide om du har lavet dvd menuer, da dette også er temmelig tidskrævende o Pinnacle?
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
26. august 2006 - 01:09 #11
Jeg kom til at tænke på, at jeg også selv har oplevet at Pinnacle stopper et bestemt sted. Det løste jeg ved at klippe et par sekunder fra, der hvor problemet opstod.
Avatar billede ahwaz Nybegynder
26. august 2006 - 02:55 #12
Jeg har: Athlon 1.4 MHZ,  512 ram 80 GB HD
jeg prøvede i første omgang MPEG da det tog lang tid så prøvede jag at lave ganske alm. disk ca. 24 min. = 430 MB. Jeg har ikke lavet menuer.
Første gang jeg opgav det efter ca. 4 t. så klipede jeg det sekvens den stoppede ved, anden gang opgav jeg efter 13 t.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
26. august 2006 - 13:58 #13
Jeg kan fortælle at jeg laver spillefilm-lange klip fra optagelse til den ligger på DVD, og tager ikke ret lang tid, højst et par timer med klipning, rendering og brænding med Magix Movie Edit Pro 10. Hvis jeg så efter klipning vil have den eksporteret til MPEG igen, så tager det godt og vel et par timer.
Avatar billede ahwaz Nybegynder
26. august 2006 - 16:04 #14
Jeg har lige nu lavet en klip ca. 4-5 min. af samme film for at teste som du anbefallede og det tog 5 min. uden problemer. Så nu vil jeg prøve et større klip fot at se hvor det går galt
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
12. oktober 2006 - 22:04 #15
ahwaz, hvordan gik det med det større klip.