Avatar billede snowball Novice
25. august 2006 - 11:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Se hele stien til en lokal database

Hej.

Hvordan kan man se hele stien på en database der ligger på nettet?

Under Database Properties -> Filename kan man ofte kun se dele af stien da feltet ikke er bredt nok og ikke kan trækkes større og man kan heller ikke markere teksten i feltet.

Bruger (lidt endnu) Notes V5.

På forhånd tak.
Avatar billede snowball Novice
25. august 2006 - 11:13 #1
Med "på nettet" mener jeg at databasen enten ligger på et netværksdrev eller den lokale PC.
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2006 - 12:02 #2
Hvis der bare fx står: IT\IT.nsf ligger den i data mappen på den pågældende installation, der vil kun stå: c:\backup\IT.nsf hvis den ligger udenfor data mappen.
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2006 - 12:10 #3
By the way: Hvad Release kommer du op på ?
Avatar billede snowball Novice
25. august 2006 - 12:55 #4
leif: Det er jeg helt med på, men når databasen ligger gemt langt nede i en struktur på netværket (uden for data mappen), så er det ikke umiddelbart muligt at se hele stien.

Vi opgraderer til først til V7 og derefter V8 når den engang bliver færdig.
Avatar billede contretemps Nybegynder
25. august 2006 - 13:27 #5
Du kan bruge det der hedder Database Design Synopsis.
Marker databasen, vælg filer, database, design synopsis. I den dialog der kommer, vælger du Choose DB Info. Marker General information og tryk OK.
Jeg bruger en Lotus Notes klient 6.5.4 UK

Så får du lidt info frem på skærmen, bl.a filnavn og sti.

Iøvrigt er der rigtigt meget information i design synopsis, så det gælder om at begrænse sig.
Avatar billede snowball Novice
25. august 2006 - 14:16 #6
contretemps: Har du Notes Designer udgaven installeret? Jeg sidder kun med en alm. klient, og har ikke det punkt du snakker om. Kører som nævnt også med Notes V5.
Avatar billede contretemps Nybegynder
25. august 2006 - 15:49 #7
Design syopsis var der også i R5 og også R4. Om den er afhængig af designer klienten, det kan godt være.
Jeg har altid designer klienten installeret, så det kan jeg ikke tjekke.

Der er ikke nogle andre standard funktioner der kan vise dig sti og filnavn, desværre, og det et p.sse irriterende, når man nu kun lige har brug for stien.
Alternativt skal man lave en smartikon der viser en en prompt box med det info man har brug for.
Men så skal man kunne enten @-sprog eller script.

Men så er i vist out-of-scope
Avatar billede snowball Novice
30. august 2006 - 09:09 #8
Design Synopsis er der kun hvis du har en Designer klient installeret, og det er ikke noget den almindelige bruger har adgang til.

At programmere sig ud af det er ikke en brugbar mulighed i dette tilfælde.

Vi må bare håbe det bliver bedre i Notes 7 :)

Tak for hjælpen.