Avatar billede serverfriend Nybegynder
25. august 2006 - 07:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fra Excel til MSSQL

Jeg har en hjemmeside hvor man skal vælge hvilken uddannelsesinstitution man har gået på. Jeg har en liste i excel med mange hundrede navne. Hvordan får jeg nemmest denne liste over i databasen?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
25. august 2006 - 07:48 #1
Du kan importere den direkte ind i en SQL Server tabel.
Hvilken version af SQL Server bruger du?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
25. august 2006 - 07:50 #2
I SQL Server 2005 kan du højreklikke på den database du vil have data ind i, vælge Tasks, og derefter Import. Her kan du vælge Excel fil, og pege på din fil.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
25. august 2006 - 07:53 #3
Det er stort set samme fremgangsmåde for SQL Server 2000. Jeg kan ikke huske om du her skal højreklikke på selve databasen, eller om du skal højreklikke under tabels. Men her mener jeg også der er et menupunkt som heder Tasks, og som har menupunktet Import.
Avatar billede serverfriend Nybegynder
25. august 2006 - 08:08 #4
MSSQL 2000 :-)
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
25. august 2006 - 08:16 #5
I MS2000 kan du højreklikke enten på databasen, eller nede på talbles, og vælge menupunktet All Tasks. Herunder finder du menupunktet Import data...
Når du kommer ind i import data, vælger du Excel som Data source.

Hvis dit regneark kun indeholder de data du skal bruge, kan du pege på vælge at importere det faneblad hvor dine data ligger. Hvis dit Excel ark indeholder andre data, kan det være en god ide at lave en range på dine data i Excel, inden du stater at importere. Så kan du importere en given range. Sql server kan automatisk oprette en tabel for dig, i det du importerer, eller du kan pege på en eksisterende tabel.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
25. august 2006 - 08:20 #6
Det var måske lidt uklart beskrevet når jeg siger 'Hvis dit regneark kun indeholder de data du skal bruge'. Jeg går ud fra du skal bruge alle dine Excel data i en eller anden forbindelse, men det jeg mente var om du skulle importere alle data fra Excel til SQL Server, eller om det kun var nogen bestemte data i dit regneark du skulle importere ;-)
Avatar billede serverfriend Nybegynder
25. august 2006 - 09:18 #7
Mange tak, smid et svar og få dine fortjente point :-)
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
25. august 2006 - 10:07 #8
svar :)