Avatar billede fixbabe Nybegynder
24. august 2006 - 21:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Liste efter fil navn

Jeg har en masse filer som jeg ønsker listet efter hvornår de er lavet.

Eks på en fil: alm_Cup_zarkorammer_4471-0608030319-ak-47_map.dem.zip (oprettet den 030806 kl 19.03 bane: ak-47_map)

Eks to: rec_martinmarcusserver_4424-0608171511-de_dust2.dem.zip
(oprettet den 170806 kl 11.15 bane: de_dust2)

Jeg vil gerne have den lister og linker til dem efter dato og evt efter klokken, og hvis det er muligt ud skriver den bane der er spillet.

Filerne ligger i mappen /server/www/site/demo
Avatar billede thephpman Nybegynder
24. august 2006 - 21:57 #1
Er det på dit ftp når du ser det?

Det er ikke muligt og liste dem i windows FTP. men prøv evt. smartftp der burde man kunne.

Søg på smartftp på google.dk
Avatar billede fixbabe Nybegynder
24. august 2006 - 22:07 #2
Vil ikke have dem listet i ftp men i php.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
25. august 2006 - 00:40 #3
$dir = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'];  // Mappe, som du vil se

if($bib = opendir($dir))
{
  while(false !== ($fil = readdir($bib))) if($fil != "." && $fil != ".." && !ereg("^\..+", $fil)) $files[filemtime($dir.'/'.$fil)] = $fil;
  closedir($bib);
  ksort($files);
  foreach($files as $a => $b) $str .= '<p>'.date("d-m-Y H:i:s", $a).' > '.$b.'</p>';
}
else
{
  $str = '<p>Kunne ikke &aring;bne biblioteket: '.$bibliotek.'</p>';
}

print $str;
Avatar billede fixbabe Nybegynder
25. august 2006 - 14:24 #4
Det var heller ikke sådan hmm10, jeg har et script der pakke alle filerne så datoen og klokken vil blive det samme. Den skal hente dato og klokken udfra fil navnet som sagt.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
26. august 2006 - 02:51 #5
Så vil jeg bede dig om, at forklare 100% næste gang, hvad du vil. Det fremgår ingen steder, at du vil sortere det efter filnavnet, men efter kun efter dato - og det er jo et vidt begreb ;) Håber, at du finder en løsning på dette problem :=)
Avatar billede fixbabe Nybegynder
26. august 2006 - 14:02 #6
hvis du nu var lidt mere opmærksom kunne du se at dato, klokken og banen er taget ud fra fil navnet og hvis du kigger et emnet på dette topic "Liste efter fil navn"
Avatar billede hmm10 Nybegynder
26. august 2006 - 17:53 #7
Nu vil jeg ikke gå i diskusion, det har jeg ikke lyst til. Men eftersom både jeg og thephpman misforstår dit indlæg, kunne det være at du skulle formulere dig anderledes. Håber at du finder en løsning på dit problem :)
Avatar billede fixbabe Nybegynder
26. august 2006 - 18:07 #8
ved ikke lige hvordan jeg skulle have formuleret mig på anden måde :)

har haft lidt kig på http://www.eksperten.dk/spm/723038 hvor jeg fik hjælp til opdeling af en sætning. denne gang er der dog et problem og det er at de første ogsidste ord's længde er forskelligt fra fil til fil
Avatar billede coderdk Praktikant
27. august 2006 - 23:06 #9
Avatar billede snowball Novice
31. august 2006 - 08:14 #10
Bemærk venligst at de ifølge Ekspertens regler ikke er tilladt at give mere end 200 point for et svar. Da der allerede er givet 200 point i http://www.eksperten.dk/spm/728733 må der ikke også gives 60 point her.

coderdk bedes derfor venligst give de 60 point for dette spørgsmål tilbage til fixbabe, tak :)

Snowball / CoAdmin
Avatar billede coderdk Praktikant
31. august 2006 - 09:47 #11
Naturligvis ;-) Fixbabe, svar her: http://www.eksperten.dk/spm/729499