Avatar billede jeuann Nybegynder
24. august 2006 - 15:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar studie m.m.

Hey

Jeg ved spørgsmålet har været oppe et utal af gange tidligere, og jeg har også læst en god del af svarene, men når jeg nu brænder efter at dele point ud, og véd at I sidder parat med svar og point-hunger ;)  så prøver jeg lige at spørge som følger:

Jeg skal bruge en bærbar pc til studie sandsynligvis en del år ud i fremtiden, så det gør ikke noget at den holder og fungerer rimeligvis i en årrække, jeg forestiller mig i min naive ignorance at det kan gøres for max 7-8 af de hurtige. (7-8.000 d.kr).

Jeg har forstået på det hele at "Centrino" skulle være iorden, og så iøvrigt en der ikke larmer som en jetmotor :) Men det ved I nok bedre end jeg....

Den skal helst kunne klare et par programmer af gangen, media-player, tekstbehandling, adobe (uden at fryse), surfing,  IM-prog. som ICQ-pro., og den slags som nu kan være rart at have med på farten på en af de længere dage med opgaver på studiestedet.

Jeg forestiller mig en hd på 80-100+ gb.  1 gb ram der spiller.
noget trådløst netværks halløj evt. hvis muligt kombineret med alm. netkort så jeg også kan bruge den hjemme.  Jeg ved ikke noget om skærmstørrelser, men sådan en god standart størrelse så man ikke skal sidde med forstørrelsesglas.  Hvad er der ellers?? - jeg har ikke det store behov for et super duper grafik-kort det skal selvfølgelig være acceptabelt....

Batteritid - jeg ved ikke hvad der anbefales, men det skal da helst kunne holde nogle timer om dagen uden strøm, er 4 timer for meget at forlange til den pris?  4 timer og opefter.

Jeg satser på at bruge en alm. mus, de der hvad de end hedder pads man fedter med på en bærbar har jeg lidt svært ved at tage seriøst, men det kommer måske med øvelsen :)  Men lidt af hvert mht porte også, det var det jeg ville sige....

Nå det var lidt at starte med, skriv lige hvis der er noget vigtigt mht specifikationerne jeg har glemt...... ellers glæder jeg mig til at høre hvad I kan anbefale...

/ Jeuann
Avatar billede jeuann Nybegynder
24. august 2006 - 20:30 #1
gad vide om det er for fedtet med point ;)
Avatar billede jeuann Nybegynder
25. august 2006 - 09:32 #2
Come on! - det plejer at gå noget hurtigere med svarene herinde.....
Avatar billede jeuann Nybegynder
25. august 2006 - 18:44 #3
Så må jeg jo lokke med dobbelt op point, hvis det kan friste - det er jo bare nogle eksempler på bærbare jeg skal bruge, er der virkelig ikke nogen der har forslag så jeg kan få fat i en, inden semesterstart ???  :)

100 point til et brugbart svar -
Avatar billede jeuann Nybegynder
25. august 2006 - 21:48 #4
Jeg lukker og gør det på en anden måde :)