Avatar billede hanne_e Nybegynder
23. august 2006 - 23:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Typo3 - Fejl ved hentning af typo3s extension liste

I typo3's backend -> ext. manager får jeg fejlmeddelelsen: The extension list has not changed remotely, it has thus not been fetched...

Jeg har installeret typo3 på et webhotel hos B-one. Det virker fint. Dog får jeg problemer når jeg vil hente en liste over extensions (der er en automatisk funktion til dette
i typo3). Listen kan ikke hentes - den er formentlig for stor.

Jeg har ledt på nettet efter svaret og det lader til at memory limit i php.ini skal sættes højere end den er - de foreslår op
til 45 Mb. Jeg kan ikke ændre ved dette. B-one tillader kun 16 Mb.

Er dette overhovedet problemet - og hvordan kommer jeg uden om det? Jeg synes ikke man bare kan hente filen extensions.xml.gz hos typo3? Får så kunne man måske bare overskrive den manuelt?

Desuden har jeg valgt forskellige mirrors og dis- og enabled reviewede extensions.

Hvordan pokker kommer jeg videre herfra?
Avatar billede thephpman Nybegynder
24. august 2006 - 21:55 #1
Det kan skyldes du har register global off, det kan slås til også vil det muligvis virke.

Du kan slå det til i dit kontrolpanel. Virker det stadig ikke så HUSK og slå den tilbage til off.
Avatar billede hanne_e Nybegynder
24. august 2006 - 22:48 #2
Tak for svaret - det havde jeg dog også forsøgt uden held. På en nyhedsliste fandt jeg en anden mulighed:

At hente en lightudgave...

http://typo3.org/extensions/repository/view/ch_lightem/1.0.19/
det virker for mig ;-)
Avatar billede thephpman Nybegynder
25. august 2006 - 13:10 #3
Sådan noget skriver man før andre svarer. også lukker du bare, ! point misbrug
Avatar billede hanne_e Nybegynder
25. august 2006 - 23:45 #4
Jamen jeg har jo prøvet 100 forskellige ting af mig selv... Det ville da være urealistisk at opremse dem alle. Jeg er ked af hvis du føler dig snydt, men jeg synes ikke dit svar var 100 point værd, når nu løsningen var en helt anden...

Det er jo ikke fordi spørgsmålet har stået åbent i dagevis...

I øvrigt plejer jeg bestemt ikke at være fedtet med points - du kan jo selv slå op og se.