Avatar billede christ Nybegynder
23. august 2006 - 23:11 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Installere skrifttype

Hej

Jeg har fået skrifttypen 'Frutiger'...

Der er 3 typer filer:
- .DTF
- 'fil'(ingen type...)
- .LST

Hvordan installerer jeg den så jeg kan bruge den?

Er det muligt at dem jeg har fået kun kan bruges til MAC?

Windows vil ikke tage den til sig.

På forhånd tak

Christ
Avatar billede zaditor Nybegynder
24. august 2006 - 09:17 #1
du har altså prøvet at lægge dem i C:\Windows\Fonts?
Avatar billede christ Nybegynder
24. august 2006 - 11:06 #2
Ja den vil ikke tage imod dem.
Avatar billede zaditor Nybegynder
24. august 2006 - 16:15 #3
Hmm.. Så er det måske nok en MAC-font.. Prøv at se, om den er at finde på www.1001freefonts.com - der er (som det fremgår af linket) MANGE fonts..
Avatar billede christ Nybegynder
24. august 2006 - 20:19 #4
Det SKAl desværre være den.

Hvordan ved jeg om det er en MAC font? Ja den virker ikke på PC...
Avatar billede falcon59 Nybegynder
29. august 2006 - 15:32 #5
Har du prøvet at lægge den i C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Fonts? eller den tilsvarende mappe på din maskine?

Hilsen
Falcon59
Avatar billede christ Nybegynder
29. august 2006 - 23:34 #6
Det hjælper heller ikke. Jeg bliver nok nødt til at bruge en font der minder om den.
Avatar billede falcon59 Nybegynder
30. august 2006 - 06:49 #7
OK - trist, men har du prøvet at skrive til Adobe?
Du kan også prøver t finde en skrift-type konverter.
Avatar billede christ Nybegynder
30. august 2006 - 14:58 #8
Jeg har skrevet til Linotype. Så vidt jeg ved er det dem der har lavet den.
Avatar billede Mads Praktikant
29. oktober 2006 - 10:42 #9
Gå ind i Kontrolpanel > Udseende og temaer > Skrifttyper (er oppe i højre hjørne). Når du så er inde i mappen skrifttyper, så går du ind i Filer > Installer ny skrifttype, og derefter finder du fonten og klikker på den og trykker ok.

Held og lykke med det!
Avatar billede christ Nybegynder
08. marts 2007 - 16:48 #10
Det lykkedes med et font program. Jeg kan ikke huske hvad det hedder... Men sikkert en demo version på nettet.

Nu er problemet bare at der er fejl i typen. Linotype.com kunne ikke hjælpe der.

Tak for indsatsen.

Christ