Avatar billede christ Nybegynder
23. august 2006 - 23:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Transparent baggrund

Hej

Jeg har lavet en helt almindelig 'rounded rectangle' på en transparent baggrund.

Jeg gemmer billedet som gif (save for web), men når jeg så sætter billedet ind på siden er "hjørnerne" hvide?!

Baggrunden er altså ikke transparent?!

Gør jeg noget galt eller har jeg misforstået idéen med 'transparent'?

På forhånd tak

Christ

P.S.
Det er Photoshop 8.0
Avatar billede pidgeot Nybegynder
23. august 2006 - 23:11 #1
Er der et flueben i Transparency under Save for Web? Kunne forestille mig det er det der er galt.
Avatar billede christ Nybegynder
23. august 2006 - 23:16 #2
Ja det er der.
Avatar billede hcma Novice
23. august 2006 - 23:37 #3
lav dit rektangel på samme baggrundsfarve som den farve den skal sættes ind på og lav så baggrundsfarven gennemsigtig.
Avatar billede hcma Novice
23. august 2006 - 23:40 #4
når man laver transp. gif'er som skal sættes ind på en farvet side (også sort/hvid) skal man altid sørge for at den gennemsigtige baggrundsfarve skal sættes til samme farve som den side det skal sættes ind på, da man ellers får kanter på gif'en
Avatar billede hcma Novice
23. august 2006 - 23:43 #5
"spe" har lavet en artikel om det: http://www.eksperten.dk/artikler/11
Avatar billede christ Nybegynder
24. august 2006 - 11:24 #6
Problemet er bare at den baggrund gif'en skal sættes ind på skifter en gang i mellem. Så må jeg måske bare bide i det sure æble og lave flere gif'er og lade dem skifte sammen med baggrunden...
Avatar billede hcma Novice
24. august 2006 - 12:09 #7
ja, det er du desværre nødt til at gøre  :o)
Avatar billede christ Nybegynder
24. august 2006 - 21:49 #8
Det vil jeg så gøre.
Avatar billede hcma Novice
24. august 2006 - 22:23 #9
tak for point :o)