Avatar billede anders4u Nybegynder
23. august 2006 - 17:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af Acer travelmate 2303wlmi

Jeg vil gerne opgradere min bærbare.

Jeg har en dvd-brænder der ikke kører for godt, kan jeg selv udskifte den, og i så fald hvordan...? (MHT afmontering..)

Kan man skifte cpu til en større...?(Nu: 1500mhz Intel Celeron Mobile - vil gerne ha' en større/hurtigere:-).

Har fundet ud af hvor mine RAM sidder, hvad er prisen på dem jeg skal bruge..?(Har nu 2 x 256 mb ddr - vil gerne ha' 2 x 512 mb)

Håber på svar :-)

MVH
Anders
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. august 2006 - 19:15 #1
du kan selv skifte ram, cpu, drev, hdd osv, men det kræver lidt snilde. Du burde kunne se hvordan du skifter de enkelte dele i  manualen.. CPU kan godt blive en snørklet affære at skifte, og dyrt, det er ikke at anbefale... Men mere ram skal nok pynte på sagerne...

Mit råd er, kom flere ram i og så spare sammen til en ny, køb en kraftig maskine så du ikke bliver træt af den for hurtigt...

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=84166 512mb ram til 319kr

Hvis din manual ikke har instruktioner til at skille den ad, burde du kunne finde den her
http://fileshare.eshop.bg/index.php?what=search2

Det lyder dog ikke til at du har den vilde erfaring med at skille sådan en bærbar ad, så det med cpu og dvd drev burde du måske få en anden til, men kig på instruktionerne godt og grundigt, så kan du jo se om det er noget du vil give dig i kast med :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. august 2006 - 19:17 #2
Mit sidste link, der skriver du bare acer travelmate 2303 wlmi i søgefeltet og så kommer der masser af muligheder :)
Avatar billede anders4u Nybegynder
23. august 2006 - 19:26 #3
Tak for tilliden :-D

Jeg har prøvet at tage nogle af de låger af bag på, under en af dem er blandt andet harddisken. Den ser ikke svær ud at udskifte....

Det er mest dvd-drevet jeg er på udkig efter lige på stående fod...

Tak for hurtigt svar iøvrigt
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. august 2006 - 16:13 #4
Det var såmænd ikke manglende tillid, men skal du skifte cpu og drev er det som regel hele computeren der skal skilles ad og det er noget mere kryptisk end de klapper på bunden. HDD og ram er som regel meget nemme at skifte men skal du skille den helt ad bliver det straks sværere og garantien dækker ikke hvis du ødelægger noget.. Rammene kan du sagtens skifte.. Sidder begge ram moduler under bunden er det intet problem, sidder der kun 1, sidder det andet nok under tastaturet og er lidt sværere at komme til..

Fandt du nogen manual på det link jeg lagde?

Hvis i har en computer forhandler i byen, kunne du jo købe cpu og drev over nettet og så høre forhandleren ad, hvad han skal have for at sætte det i
Avatar billede anders4u Nybegynder
25. august 2006 - 00:27 #5
ok, tak for hjælpen, vi har en lokal computergut der kan hjælpe, men ville jo være lidt nemmere, og sjovere hvis man kunne selv. ;-)

Fandt lidt forskelligt på dine links, men det var lidt kryptisk, så må hellere få hjælp af en kender, til at installere nyt drev.

Point til dig fra mig, hvis du smider et svar. :-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 10:16 #6
ja, bærbar design kunne godt laves lidt simplere, men ak desværre så varer det nok lidt :)