Avatar billede havmaage Juniormester
23. august 2006 - 16:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

newbie fritlægning i pant shop

Hej jeg er ved at bygge mg en hjemmeside, dertl har jeg et billede med nogle personer på, disse vlle jeg gerne have fritlagt så de kan puttes i et andet billede med anden baggrund men jeg aner kke hvordan.
jeg anvender paint shop pro X 10
Avatar billede lubker Nybegynder
24. august 2006 - 20:55 #1
Nu kender jeg ikke lige pain shop pro, men programmet arbejder formodentlig ligesom alle andre billedprogrammer.

Der er formodentlig et markeringsværktøj der hedder noget lignende "Magnetic Lasso" Den kan du køre langs kanten du ønsker at beskære hvorefter den selv kan finde den præcise overgang.
Alternativ kan du bruge den almindelige Lasso, der dog kræver meget større præcission.
Avatar billede falcon59 Nybegynder
29. august 2006 - 15:36 #2
Bruger heller ikke lige PSP 10, men jeg tror nu også det virker.

Det du skal er at markere det du vil af med. Fx kan du markere personerne og så vende (Invert) markeringen om, og så slette det markerede. Så skulle du stå tilbage med en fritlægning.

Hilsen
Falcon59
Avatar billede jetter Nybegynder
30. august 2008 - 20:00 #3
Du skal tage Selections Tool ... Freehand ... Point to Point. Tegn omkring det som du vil klippe ud ... gå op i Edit ... Copy
Tryk så på det billede som du vil have sat det ind i. Gå nu op i Edit ... Paste as new layer. Nu skulle det sidde på dit billede og du kan rykke rundt med det, Med Move Tool.
Hilsen Jette
Avatar billede havmaage Juniormester
22. december 2009 - 12:54 #4
jeg lukker det