Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
23. august 2006 - 16:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

fejlmeddelelse i opstart af windows

Hejsa !

Mens jeg spillede et spil crashede pcen eller den gik i stå. ås man ikke kunne trykke på noget. derfor slukkede jeg den via hovedafbryderen. Men da jeg startede den igen tager den meget lang tid om at komme igang, og når den kommer til windows kommer denne fejlmeddelelse :

Winlogon.exe - Programfejl

instruktionen ved "0x7c919902" referedede hukommelse ved "0x76c68f24". De krævede data blev ikke skrevet i hukommelsen, pga. I/O-fejlstatus "0xc000009c"

Klik OK for at afslutte
Klik Annuller for af udføre fejlfinding i programmet

Hvis man trykker ok sker der ikke mere ud over at boksen forsvinder

Hvis man trykker Annuller genstarter pcen og sammen besked kommer op igen.

Kan det have noget at gøre med harddisken ??

Bare mærkeligt når denne bærbar kun er cirka et halvt år gammel.

Håber nogen ved hvad dette betyder og kan hjælpe !! :)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2006 - 16:46 #1
Prøv at køre en "chkdsk /r"
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
23. august 2006 - 17:09 #2
ok, hvordan gør jeg det ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. august 2006 - 17:30 #3
Det fleste bærbare har kun en recoverydisk, det dutter ikke, du skal have en original xp, at boote på.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2006 - 18:04 #4
Har du XP-skive eller kandu starte i fejlsikret F8
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
24. august 2006 - 13:23 #5
Hej igen

Jeg prøvet at køre fejlsikret tilstand men der kommer samme besked op igen. og den går der efter istå ligesom før ? Tror i det er noget hardware der er gået i stykker ??
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. august 2006 - 13:34 #6
Prøv i sidst kendte konfiguration, hvor systemet virkede, ellers skal du køre en chkdsk /r, der booter du på xpèn, first boot i bios skal stå til cdrom.
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
24. august 2006 - 13:38 #7
du mener cd´en ?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 13:49 #8
Boot op på XP installations-cd - vælg "reparer fra genoprettelseskonsol" - vælg drev - log ind (intet passwd = enter) - skriv - chkdsh /r /p  - klik enter, når programmet er færdig - skriv - exit
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
28. august 2006 - 17:11 #9
Den vil ik logge ind da min adm kode åbentbart er anderledes.

Men tror i at mit problem kan løses ved at installere en ny omgang windows.

Har hørt noget om man kan vælge reperer under installation så den gemmer ens programmer og instillinger ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. august 2006 - 17:23 #10
Det første tilbud om repair, skal du springe over, derefter trykker du F8, i næste trykker du R
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
29. august 2006 - 21:29 #11
Hej igen

Enden på problemerne vil åbentbart ikke stoppe-

Når jeg prøver at geninstallere windows efter ovennævne opskrift stopper installationen når den når ned på 34 min. (Den starter på 39)

Den går den mens den grønne bjælke er nået cirka 2/3 af installering af enheder ??

Hvad er der sket med denne pc ??
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
29. august 2006 - 22:19 #12
jeg har nu prøvet at installere en ny windows på en anden partion, men når den skal formatere partionen sier den at der er en fejl på disken og at man skal vælge en anden partion...

Virker det ik som om at min harddisk måske er gået i stykker ??

Og kan jeg tjekke om det er rigtig på nogen måde ??
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
29. december 2008 - 22:45 #13
harddisken var i stykker...blev skiftet