Avatar billede emilt Nybegynder
23. august 2006 - 14:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

spyware eller virus forhindrer xp-opstart

Hej eksperter,

jeg sidder med en kammerats computer, der næsten ingen beskyttelse havde, og derfor blev angrebet af diverse ting der fik den til at gå meeeget langsomt. Da jeg så forsøgte at downloade superantispyware og kørte programmet crashede computeren, og siden da har den slet ikke kunnet opstarte. Den crasher hver gang den næsten er startet op (altså efter win-xp-logoet etc). Jeg har forsøgt at starte i fejlsikret, men det samme sker. Er der noget at gøre?

Mvh Emil
Avatar billede jacla Nybegynder
23. august 2006 - 15:47 #1
Har du prøvet at taste F8 under opstarten og vælge fejlsikret tilstand.

Du kan så lave en highjackthis log. SE hvordan på www.arlet.dk under spybot HighJackThis.

Så kopier du log filen ind i debatten, og de "loggerne" kan guide dig videre i hvordan man fjerner snavs fra PC'en

vh

Jan
Avatar billede emilt Nybegynder
23. august 2006 - 15:49 #2
Ja, jeg har forsøgt at starte i fejlsikret, men den crasher alligevel... Det er sgu ikke så godt.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2006 - 16:51 #3
Er du helt sikker på at det er virus - prøv evt. at køre en "chkdsk /r /p" fra XP-skivens genoprettelseskonsol
Avatar billede hcma Novice
23. august 2006 - 16:59 #4
helgec >>  hvad gør /p  ?  og hvorfor ikke  /f  ?
har lagt mærke til at du tit skriver det, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad /p står for :o)

/r : Locates bad sectors and recovers readable information. The disk must be locked.
/f : Fixes errors on the disk. The disk must be locked.
Avatar billede hcma Novice
23. august 2006 - 17:15 #5
sorry - tænkeren var lige slået fra i nogle lange minutter:
for at benytte genoprettelseskonsollen skal parameteren  /p benyttes
/p    udfører en udtømmende test også selv om drevet ikke er markeret til at chkdsk skal køre. Parameteren laver ingen ændringer til drevet.
/r    lokaliserer dårlige sektorer og genopretter læsbar information. Forudsætter /p
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2006 - 18:07 #6
chkdsk /r /f fra et kørende system (konsollen)
chkdsk /r /p fra genoprettelseskonsollen (reparation med XP-skiven)
Avatar billede hcma Novice
23. august 2006 - 18:22 #7
ja, jeg vidste det jo godt, skulle bare lige tænke mig om :o)
Avatar billede emilt Nybegynder
12. april 2007 - 14:54 #8
ups har glemt den her. sorry mates.