Avatar billede martinowitz Nybegynder
23. august 2006 - 14:38 Der er 8 kommentarer

Installatin af Suse Linux 10.1

Jeg forsøger at installere ovenstående, men det vil bare ikke fungere:

Maskin specs:

64EMT Intel 3GHz
3GB Ram
4 SATA diske - 2 WD Raptor, 2 Samsung
Diverse USB grej

Installationen kommer aldrig igang ?

Hvad kan problemet evt. være ?
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2006 - 16:48 #1
Har du brændt dine ISO filer som et boot-image?? Det jeg mener booter computeren overhovedet på din SuSe-skive
Avatar billede martinowitz Nybegynder
24. august 2006 - 01:17 #2
Det er originalt. Har indkøbt programmet via vores leverandør, og booter op via DVD-installationen.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 07:26 #3
Og hvor er det så installationen går i stå? - hvis du vil ha hjælp vil det være en fordel hvis du var lidt mere meddelsom
Avatar billede martinowitz Nybegynder
25. august 2006 - 07:59 #4
Når jeg kigger i terminalen, imens det bliver installeret, ser det ud som om, at installationen stopper under selve dektekteringen af USB-enheder, men den eneste USB-enhed, der er tilkoblet under installationen, er min mus - alle andre USB-enheder er pillet fra.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2006 - 08:21 #5
Så er det muligvis din mus - har du prøvet at fjerne musen under installationen? - du kan fint installere uden mus og selv om musen ikke var tilstede under installeringen kan du sikkert godt bruge den efter at cd 1 er installeret
Avatar billede martinowitz Nybegynder
25. august 2006 - 08:22 #6
Det vil jeg prøve, når jeg kommer hjem. Skriver derefter.
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2006 - 17:22 #7
Hvordan gik det ??
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. september 2006 - 14:44 #8
Installationen starter, men det tager meget lang tid, selv bare det at detektere min usb-mus. Og derefter smadrede den min windows installation, og oven i det, ville den ikke starte op i SUSE - GRUB-fejl uden dog at nævne hvilken.

Har også prøvet at installere System Commander, så min Windows ikke bliver smadret, men den formår alligevel at ødelægge SC, så det lykkedes aldrig at få det installeret tilfredsstillende.

Overvejer nu at vente til Vista kommer ud, og så derefter foretage en dual-boot installation, måske er jeg mere heldig så til den tid ....

Vil ikke bruge min maskine til kun at køre Linux på.