Avatar billede submitt Nybegynder
23. august 2006 - 14:16 Der er 8 kommentarer

2 cinema 23" til PC. Converter?

Har netop købt 2 stk. Apple Cinema 23". Vil gerne sætte begge skærme til samme PC (Windows PC). Mit grafikkort er et nVidia GeForce 6610 XL. Det har to udgange: 1 stk. DVI og 1 stk. VGA.

Den ene skærm fungerer perfekt (er sat i grafikkortets DVI-udgang). Den anden skærm er forbundet til en en lille converter der konverterer fra DVI til VGA, og derefter sat i grafikkortets VGA-udgang. Men det virker ikke!!! Hvorfor ikke?

Er det fordi converteren som jeg har købt for 99 kr. ikke er en rigtig converter?
Avatar billede frede92 Nybegynder
23. august 2006 - 14:25 #1
Har du aktiveret den sekundære skærm ??

Højreklik på skrivebord -> egenskaber -> indstillinger -> og så finde en "grå" skærm, og trykke "Udvid windows-skrivebordet over til denne skærm"
Avatar billede submitt Nybegynder
23. august 2006 - 14:40 #2
Ja - den er aktiveret. Når jeg gør følgende: højreklikker på skrivebordet > settings ser jeg begge skærme nævnt og jeg kan sætte skærmopløsning for begge. Men selve skærmen forbliver sort.
Avatar billede egonspock Seniormester
23. august 2006 - 15:16 #3
Har du prøvet at bytte skærm-indgang, og se om det virker med modsatte forbindelser? Det kunne jo tænkes at den ene skærm havde en defekt, enten i skærmen, eller i VGA-indgangen.
Avatar billede submitt Nybegynder
23. august 2006 - 15:20 #4
egonspock > Det har jeg prøvet. Begge skærme virker 100% korrekt når de sættes direkte i DVI-indsgangen. Jeg har også testet VGA-indgangen med en gammel VGA-skærm og den virker også som den skal.

Det mærkelige er at min computer fint registrer at der er 2 skærme. Den tildeler dem 2 navne og jeg kan f.eks. rette i skærmopløsning på begge skærme. MEN ... skærmen der tilsluttes via DVI>VGA convereteren/stikket/adapteren er bare SORT!
Avatar billede submitt Nybegynder
23. august 2006 - 15:36 #5
Ekstra info:

Cinema skærmene har jo indbygget USB-porte. I den skærm der ikke virker har jeg nu sat en USB-pen og PC registrerer den fint. Med andre ord er der forbindelse mellem PC og skærm. Men ikke desto mindre er skærmen stadig bare sort!
Avatar billede egonspock Seniormester
23. august 2006 - 15:47 #6
Så lyder det vel som en fejl i konverteren. Mon ikke du kan få den byttet uden videre?
Avatar billede submitt Nybegynder
23. august 2006 - 16:04 #7
Jeg tror ikke på en fejl i konverteren. Jeg tror nærmere man skal bruge en anden form for converter. Men hvilken? og hvorfor?
Avatar billede submitt Nybegynder
23. august 2006 - 16:42 #8
Et billede af den adapter jeg bruger kan ses på www.submit.dk/adapter.jpg