Gemme oplysninger med SharedObject ?
Nedenståen tilhøre et lille lotteri program jeg har lavet...Jeg har brug for et lille "huske kodestykke" sådan at når programet har været lukket og åbnet igen kan den huske hvilke kombinationer der har været brugt osv... hvordan skal jeg putte det ind igen ? noget SharedObject ik ?
Her er hele scriptet som fungerer:
actionscript:
var keyListener:Object = [];
keyListener.onKeyDown = onKey;
Key.addListener(keyListener);
//
var arr:Array = [""];
var keys:Object = {b:0, f:1, e:2, y:25};
//
//
function onKey() {
if(Key.getCode() == "16"){
arr = [""];
}
if(Key.getCode() == "54"){
arr = [""];
}
if(Key.getCode() == "189"){
arr = [""];
}
trace (arr);
arr.push(String.fromCharCode(Key.getAscii()).toUpperCase());
if (arr.length>3) {
arr.shift();
}
for (var key in keys) {
if (arr.length>=key.length) {
if (arr.join("") == key.toUpperCase()) {
switch (key.toLowerCase()) {
case "b" :
trace("desværre");
_root.vundet.gotoAndStop(1);
_root.desv.gotoAndPlay(2);
_root.velkommen.gotoAndStop(2);
break;
case "f" :
if (keys.f-->0) {
trace("vinder_10t - "+keys.f+" tilbage");
_root.vundet_10t_.gotoAndPlay(2);
_root.desv.gotoAndStop(1);
_root.velkommen.gotoAndStop(2);
}
else{
trace("alle præmier i 'mno' udtrukket");
}
break;
case "e" :
if (keys.e-->0) {
trace("vinder_1t - "+keys.e+" tilbage");
_root.vundet_1t_.gotoAndPlay(2);
_root.desv.gotoAndStop(1);
_root.velkommen.gotoAndStop(2);
}
else{
trace("alle præmier i 'ghi' udtrukket");
}
break;
case "y" :
if (keys.y-->0) {
trace("vinder_200 - "+keys.y+" tilbage");
_root.vundet_200_1.gotoAndPlay(2);
_root.desv.gotoAndStop(1);
_root.velkommen.gotoAndStop(2);
}
else{
_root.desv.gotoAndPlay(2);
_root.velkommen.gotoAndStop(2);
trace("alle præmier i 'riv' udtrukket");
}
break;
}
}
}
}
}