Avatar billede nielschristiansen Nybegynder
23. august 2006 - 10:50 Der er 4 kommentarer

VBA spørgsmål copierer et diagram fra excell til word

Hej jeg har lavet et spreadsheet i en form som ved tryk på en knap henter data fra en database og laver et diagram men print funktionen virker ikke så jeg vil gerne kopierer diagrammet over i Word jeg får åbnet Word ok men så snart jeg vælger spreadsheet og vil kopierer får jeg en fejl om at det er for mange data

Hvad gør jeg

Mvh
Niels Christiansen
Avatar billede kedde65 Praktikant
23. august 2006 - 10:54 #1
Måden at gøre det på, er ved at kopiere dit diagram over i Word som et billede (Windows Enhanced Metafile) af diagrammet. Den eneste svaghed er at du ikke fra Word kan rette i diagrammet bagefter...

Prøv at optage en makro, hvor du indsætter det kopieret diagram som et billede i Word så får du et hint til koden. Du er også velkommen til at sende det til mig på ck@officekonsulenterne.dk så skal jeg se om jeg kan kigge på det :-)

/Christian
Avatar billede nielschristiansen Nybegynder
23. august 2006 - 12:05 #2
det vil jeg meget gerne jeg kan sende det til dig i aften men hvordan får jeg kopieret det i Excell som et billed man kan ikke lave et screenshot vel ??
Avatar billede kedde65 Praktikant
23. august 2006 - 12:10 #3
Du skal blot kopiere det alm. det er ved indsættelsen i Word du skal lave en "indsæt special" og her vælge at indsætte det som et billede.

/Christian
Avatar billede mvhansen Nybegynder
23. august 2006 - 16:16 #4
Hej  nielschristiansen

kan du ikke lave en bogmærke i word
lav en CommandButton excel vba
og ret denne form til
den copy alt inden for A1:G110 (kan ændres) til word dokument det heder
test og og ind i bogmærke der heder test
lav et word.doc der heder Test.doc
og lav et bogmærke i den der heder Test

Private Sub CommandButton1_Click()
Dim y As Word.Application
Set y = CreateObject("Word.Application")

  With y
  .Visible = True
    Sheets("Test_excel").Visible = True
    '.Documents.Open Filename:="F:\Test.doc"
    .Documents.Open Filename:=ThisWorkbook.Path & "\Test.doc"
    Worksheets("Test_excel").Range("A1:G110").Copy
    .Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Test"
    .Selection.Paste
    Application.CutCopyMode = False
    Sheets("Test_excel").Visible = False

    End With
End Sub

mvh

mvhansen