Avatar billede rockknalde Nybegynder
23. august 2006 - 04:17 Der er 4 kommentarer

Reducer støjen på en bærbar? Zepto 4315

Hej..

Jeg er med blandede følelser blevet ejer af en Zepto 4315 model. Et helt fundamentalt problem med denne computer er, at den larmer!

Og der er ikke umiddelbart noget at gøre ved det, for man kan ikke pille ved kølingen eller noget.. (ikke hvad jeg ved af)

Nogen der ved hvordan jeg kan reducere støjniveauet, alle tips og tricks og løsninger bydes meget meget velkomne..

Problemet er at jeg næsten kun bruger den til skoleopgaver, og det kan simpelthen ikke passe at den skal køle og larme så infernalsk meget når jeg kun bruger tekstbehandling.. eller?

Håber nogen kan hjælpe..

Ellers vil jeg fraråde folk at købe denne model, hvis de som jeg, syntes at støj og bærbare er modsætninger.. :-)
Avatar billede zypher212 Nybegynder
23. august 2006 - 08:13 #1
Du kan jo forsøge med min artikel http://www.eksperten.dk/artikler/942 [gratis anyway].

Huset kommer sikkert og skælder mig ud nu. :)

Husk at tjekke at der ikke er en proces der sluger al kraft fuldstændigt. :)
Avatar billede lzs Nybegynder
23. august 2006 - 16:01 #2
Prøv evt med notebook hardware control http://www.pbus-167.com/nhc/nhc.htm minder meget om det zypher212 linker til. prøv at skru ned for strømmen til cpu'en og se om det kan hjælpe på varmeudviklingen og dermed mindre kølerne.
Hvis det er harddisken der larmer så prøv evt at sætte den til at gå i standby når den ikke bliver brugt, det kan du gøre med programmet eller du kan gøre det under strømstyring i kontrolpanel.
Avatar billede rockknalde Nybegynder
23. august 2006 - 16:06 #3
Hej og tak for kommentarene..

Jeg kan sige at det ikke er harddisken der larmer, det er udelukkende køleren der er problemet.. Men jeg prøver mig lidt frem.
Avatar billede bursch Nybegynder
06. juli 2007 - 13:36 #4
Prøv at rens din blæser.