Avatar billede ravnsborg Nybegynder
15. maj 2001 - 08:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

IP uden netkort?

Hvordan indstiller man IP-adresse på en win2000 maskine hvis der ikke er installeret er netkort?
Jeg har en maskine som bruger USB-porten til et kabelmodem, og win2000 kan ikke finde modemet (win me kan godt)
Avatar billede ravnsborg Nybegynder
15. maj 2001 - 09:02 #1
Help me Obi-Wan, you are my only hope. Gpzzz
Avatar billede milo Nybegynder
15. maj 2001 - 09:02 #2
Hvis du ikke har noget netkort, kan du ikke få nogen netværksadresse.

Den eneste mulighed du har for at vælge en IP selv, er i egenskaber for andre computere, og så egenskaber for opkaldskort. Her kan du vælge en IP adr. inde, men det er nok ikke så smart da du jo får tildelt en IP af DHCP serveren, når du ringer op! Så hvis du selv vælger en IP der, kan du nok ikke få forbindelse til internettet når du ringer op.
Avatar billede milo Nybegynder
15. maj 2001 - 09:03 #3
ehhh???
Avatar billede milo Nybegynder
15. maj 2001 - 09:03 #4
obi-wan? hokuspokus fxp?
Avatar billede milo Nybegynder
15. maj 2001 - 09:04 #5
begrund lige hvorfor du har afvist mit svar tak!
Avatar billede ravnsborg Nybegynder
15. maj 2001 - 09:04 #6
Der er ingen DHCP server på et kabel modem netværk.... i hvertfald ikke mit. Vi kører med faste IP adresser.
Avatar billede ravnsborg Nybegynder
15. maj 2001 - 09:05 #7
Afvist fordi det ikke vil løse mit problem.
Avatar billede milo Nybegynder
15. maj 2001 - 09:08 #8
Nå men så find ud af hvilken IP du har fået, ring til administratorene for kabel modem netværket eller noget, og spørg dem!

Men du kan ikke vælge nogen netværks IP adr...
Avatar billede milo Nybegynder
15. maj 2001 - 09:13 #9
Og hvorfor win 2k ik kan finde modemet...jeg har også haft problemer med USB i win 2k...tjeck i bios\'en om USB er enabled,og tjeck om du har installeret win 2k USB drivere!
Avatar billede hotpop Novice
15. maj 2001 - 09:37 #10
Installer Microsoft Loopback netværkskort så kan du give din maskine en ip-adresse. Gøres via tilføj/fjern Hardware.
Avatar billede hotpop Novice
15. maj 2001 - 09:38 #11
men om du kan bruge det er nok en anden sag.
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. maj 2001 - 15:05 #12
Jeg tror heller ikke at du beøver at tænke så meget på IP adressen .. så længe at Win2K ikke kan se dit kabelmodem - så kommer du ingen veje!
Avatar billede ravnsborg Nybegynder
18. maj 2001 - 12:53 #13
Problemet er løst. VIA opgradering og så spiller USB meget bedre : )
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. maj 2001 - 13:00 #14
Najs, så lav et svar og acceptere dette ... godt for dig! :)
Avatar billede ravnsborg Nybegynder
18. maj 2001 - 17:23 #15
Via update!