Avatar billede eco2001 Nybegynder
22. august 2006 - 17:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Regler på dba

Hej,

Jeg har forhørt mig på en computer på dba, og tilbød en pris idet jeg stillede et krav til computeren - nemlig at der skulle være en gældende garanti købt ved siden af til computeren.

Det var der ikke - og jeg fik iøvrigt uddybet at det ikke var en core dual, som jeg ledte efter.

Han spurgte om jeg så ikke var interesseret mere og det sagde jeg ellers tak til, men at det da var en fin computer og at han nok skulle få den solgt. Herefter har andre forhørt til den - også til en lavere pris en den annoncerede.

Så har jeg i mellemtiden fået en mail fra dba.dk om at mit bud  accepteret.

Det er jeg da ikke interesseret i - og jeg har da ikke været præsenteret for at mit bud var bindende i nogen auktion.

Måske overfortolker jeg emailen, men skal jeg bekymre mig?!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. august 2006 - 17:39 #1
Tror ikke det er bindende, da computeren jo ikke svarede til dine ønsker. ;-)
Avatar billede eco2001 Nybegynder
22. august 2006 - 18:19 #2
Var også mit indtryk... Kan ikke finde noget om det på dba's hjemmeside. Men i mailen står der jeg skal tage kontakt til sælger...

>
X har accepteret dit bud på Kr. X på nedenstående annonce
Du kan nu tage kontakt til sælger og afslutte handlen.
<
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. august 2006 - 18:59 #3
Du kan roligt slette mailen og glemme alt om det, som sagt der er ikke oprettet nogle regler om det.
Avatar billede martin_moth Mester
22. august 2006 - 19:54 #4
Glem det - bud og chat er et mellemværende mellem køber og sælger. har absolut ingen betydning, og så længe dig og køber ikke er uenige om hvorvidt du har købt eller ej, er der ingen problemer what so ever
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. august 2006 - 20:12 #5
Men lad os ikke håbe dba har samme politik som qxl, så kan du risikere at blive udelukket fra dba :(
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2006 - 20:24 #6
den funktion med bud man kan sende på folks annoncer kan man selv aktivere på den pågældende annonce man har på dba.dk så glem du alt om den mail .
Avatar billede yxos Nybegynder
23. august 2006 - 22:05 #7
Enig.
QXL er en auktion, og dér er bud bindende.
på DBA er bud en "service" som giver købere en mulighed for at tilbyde et beløb. Der står heller intet i DBA's regler om at bud er bindende. Det gør der i AXL's regler.
Avatar billede yxos Nybegynder
23. august 2006 - 22:05 #8
...ikke AXL, QXL naturligvis...
Avatar billede eco2001 Nybegynder
15. september 2006 - 12:17 #9
Hørte ikke mere fra ham, og nu er der gået noget tid. Lukker tråden....

Tak for hurtige svar.