IP/netværk problemer med switch og router
HejJeg har en laptop og en desktop computer i mit hjemme netværk. De forbinder til en switch som går videre til Telias kabel modem.
Det har virket fint i over et halvt år men nu her efter jeg er kommet hjem fra en længere udlandsrejse kan min bærbare ikke længere komme på netværket eller på internettet. Den får ingen IP fra switchen, hvilket den gjorde tidligere. Desktoppen har ingen problemer med det over hovedet.
Ingen ændringer har været lavet på min bærbare mens jeg har været væk udover at den har stået i et netværk med en router. Denne router har jeg med hjem.
Jeg har prøvet:
-At tage desktoppen fra switchen og køre det sådan, samme problem.
-At sætte den bærbare direkte til modemet, samme problem.
-Skifte kabler, samme problem
-Genkonfigurere netværksopsætningen på begge computere, samme problem.
-Geninstallere windows på den bærbare, samme problem.
-Tage den bærbare ind til forhandleren for eftersyn. Denne påstår der intet er galt og at den bærbare forbinder fint til switch, hub og modem hos ham.
-Skifter jeg switchen ud med min router så får min bærbare IP men min desktop vil intet medmindre jeg skifter kabel mellem den og routeren.
Denne router vil dog ikke virke sammen med Telias kabelmodem da den fejler hver eneste gang under opsætningen af den og jeg ønsker i det store hele at bruge min switch i stedet for da dette har virket fortrinligt tidligere.
Switch er: NorthQ 5 port 10/100M Ethernet mini switch NK9200 http://www.northq.com/products/network/nq9200.html
Router er: SMC7004VBR EU Barricade http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&localeCode=EN_DNK&cid=1&scid=17&pid=927
Jeg føler selv at jeg efterhånden har prøvet alt men der skal sikkert nok være noget jeg har overset eller evt glemt at beskrive her.
Men hvad pokker gør jeg? Det har virket tidligere i den ønskede opsætning (begge computere i switch) og jeg vil meget gerne have det til at virke på den måde igen.