Avatar billede lindhardt Nybegynder
22. august 2006 - 15:55 Der er 5 kommentarer

Trådløs IP telefon med computeren slukket

Hej eksperter,
Jeg vil gerne have trådløse IP telefoner (Skype), men de skal fungere mens PC'en er slukket. Jeg har set, at man nu har fået WiFi telefoner, som kan logge direkte på den trådløse router (D-link 624), men de telefoner koster en mindre formue (kr. 2000 stk, og man skal jo gerne have 2). Er der nogen som ved hvordan man kan få trådløse telefoner til skype (skype in and out) som virker mens at PC'en er slukket, og uden at man skal bruge 4000 på 2 telefoner. Det er meningen, at sender/modtager skal stå på loftet, så den kan nå i hele huset og haven.
Avatar billede sofuz Nybegynder
21. september 2006 - 10:31 #1
Skype telefoner virker kun når computeren er tændt. Fordi at de køre kun på deres eget net som er på internettet. Ip telefoner køre også på nettet, men de køre også over den faste linie...
Avatar billede sofuz Nybegynder
21. september 2006 - 10:31 #2
det gør skupe ikke
Avatar billede lindhardt Nybegynder
21. september 2006 - 16:55 #3
Jeg har selv fundet en løsning. Det er dog ikke skype, men det fungere ligesom Skype, med at bruge ADSL linjen til telefoni. Jeg har valgt Telio, som fungerer mens PC'en er slukket, og så kan man bruge sine gamle telefoner og man skal ikke selv invistere i modems mm., rigtigt smart og billigt :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2006 - 17:48 #4
Så skal du bare have en Philips VoIP321 Skype telefon.

http://www.teknikogviden.dk/artikler/visArtikel.asp?id=6037
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2006 - 17:52 #5
En lille fejl - det er IKKE den!!!

Modellen hedder VOIP841: http://www.techdigest.tv/2006/08/ifa_2006_philip_5.html