Avatar billede ghost1 Nybegynder
22. august 2006 - 11:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

læservenlig xml

Når jeg skriver xml filen virker den fint, men i notepad feks , kommer det hele bare på samme linie .. hvordan får jeg formatteret det pænt ?
I asp var det jo bare writeline der lavede en ny linie hver gang

vh B
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. august 2006 - 11:41 #1
hvorfor skal den være læser venlig ?
Avatar billede ghost1 Nybegynder
22. august 2006 - 11:48 #2
hehe, behøver den vel egentlig heller ikke.. men mere hvis man skulle tjekke op på den i notepad eller lign.. I ASP gør den det jo automatisk, og mener der er en måde i asp.net også til at få den til at lave ny linie hver gang..

en anden ting

writer.WriteStartElement("MatchData name=" + strLeague + "

hvordan får jeg mine gåseøjne med ? - i asp var det jo bare """&variabel&""" , men synes det driller i asp.net
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. august 2006 - 12:08 #3
string s ="\"lala\"";

altså \"
du skal prøve at kigge på noget xslt.
her er et lille eksempel som er til at forstå:
http://www.csharpfriends.com/Articles/getArticle.aspx?articleID=63
Avatar billede ghost1 Nybegynder
22. august 2006 - 12:17 #4
du er en guttermand..

smid et svar :)
Avatar billede ghost1 Nybegynder
22. august 2006 - 12:29 #5
lige en ting mere chaos

når jeg skriver min xml kommer den sådan her ud...

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="yes"?>
<MatchData name="SuperLeague" created="22-08-2006 12:27:27" matchdate="test" url="">
  <Entrants />
</MatchData name="SuperLeague" created="22-08-2006 12:27:27" matchdate="test" url="">

altså all data´en kommer med i closetag også ?? - jo helt forkert

er det fordi jeg skal bruge WriteElementString istedet for writer.WriteStartElement ?

/vh B
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. august 2006 - 12:41 #6
du skal gøre det på denne måde mener jeg:
writer.WriteStartElement
writer.writestring("sgsdg")
writer.writeendelement
Avatar billede ghost1 Nybegynder
22. august 2006 - 14:46 #7
takker