Avatar billede sorba Nybegynder
22. august 2006 - 09:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kolonner, rækker

Er der nogen der ved, hvor mange kolonner og rækker en tabel kan klare?
Avatar billede mugs Novice
22. august 2006 - 09:44 #1
Avatar billede snakeeye Nybegynder
22. august 2006 - 09:49 #2
jeg tror ikke kun 255 da access bliver brugt som database også, måske 255 kolonner men ikke rækker, det er min 65535 som excel er.
Avatar billede mugs Novice
22. august 2006 - 10:00 #3
Detr kan godt være jeg husker forkert:

http://www.mvps.org/access/tables/tbl0002.htm
Avatar billede snakeeye Nybegynder
22. august 2006 - 10:27 #4
det vil lyde mærkeligt hvis access kun kan have 255 poster. Sad lige og legede med access og prøvede at indsætte nogle rækker... jeg kom over 300000, og så gad jeg ikke mere
Avatar billede mugs Novice
22. august 2006 - 10:45 #5
Jeg mener ikke poster. Jeg har haft en terstdb på ca 18 millioner poster inden den gik død fordi den nåede max størrelse ca 2 Gb for en Access. Der kan for den sags skyld være uendelige antal poster i en Access så længe der ikke rundes ca 2 Gb for db's samlede størrelse.

Mwen jeg mener stadig, at der kun kan være 255 felter i en tabel, men det er måske ikke det der menes.
Avatar billede snakeeye Nybegynder
22. august 2006 - 10:53 #6
jamen 255 felter i en tabel, det forstår jeg som enten 255 kolonner af 1 række eller 255 rækker af en kolonne eller en blanding af disse, f.eks 25 rækker med 10 kolonner i hver. Og en række forstår jeg som en post.

Det er højst sandsynligt at der kun kan være 255 tegn i et felt, men dette har jeg så ikke testet.
Avatar billede mugs Novice
22. august 2006 - 11:17 #7
Det er et spørgsmål om at definere hvad vi mener med sorba's rækker og kolonner. Dette er sakset fra hjælpen:

A table is the fundamental structure of a relational database management system. In Microsoft Access, a table is an object that stores data in records (rows) and fields (columns). The data is usually about a particular category of things, such as employees or orders.

M.h.t. antal tegn i et felt, kan der i et tekstfelt være 255 tegn. Skal man bruge yderligere tegn, skal man op i et notatfelt. Der kommer så det aber dabei, at et notatfelt ikke kan indekseres.
Avatar billede snakeeye Nybegynder
22. august 2006 - 11:39 #8
ja okay, så 255 fields jf det link som du gav et par posts oppe og vedikkehvormange records.
Men igen, du har ret i at det er et spørgsmål om definition