Avatar billede jmc Nybegynder
22. august 2006 - 00:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Font mapping eller import elements

Hvad kan det skyldes at en flash er helt blank. Hvis man skal importere en font SKAL de så være på første exe eller kan det godt være på en .dcr som er blevet åbnet via play movie. Jeg har linked flash member liggende som er helt blank for skrifter, hvad kan jeg prøve?
Avatar billede kanding Nybegynder
22. august 2006 - 08:36 #1
Hvis det er andet end statiske tekst felter så prøv at EMBED fonten i feltet. Det gør du nede i højre hjørne på knappen [Embed...]. Typisk er det Uppercase, lowercase, numerals og punctuation + æøåÆØÅ hvis dte er et almindeligt skrive felt, men det kan du jo sætte som det passer dig
Avatar billede jmc Nybegynder
22. august 2006 - 09:20 #2
Er det i flash eller director du mener jeg skal embed?
Avatar billede jmc Nybegynder
22. august 2006 - 11:52 #3
Jeg benytter en font ( Lucida Sans Unicode ) - hvis jeg afvikler swf fra Flash selv som (ctrl + enter) så virker det.
Hvis jeg afvikler flash som copiled .exe så virker det.

Men der sker intet i Director, jeg skal vist lige have undersøgt og læst det hele op igen, det var bare om du havde hørt om nogle bugs?
Avatar billede jmc Nybegynder
22. august 2006 - 11:53 #4
Jeg har embed som du nævner, før jeg stillede dette spørgsmål.
Avatar billede kanding Nybegynder
22. august 2006 - 12:04 #5
Jeg synes ikke at jeg har oplevet fejlen. Det kan være at det vil hjælpe at oprette en font i Flash(i menuen i Library).
Evt også include fonten i Director (ikke at jeg tror at de 2 snakker sammen om fonten :-) )
Avatar billede jmc Nybegynder
22. august 2006 - 12:23 #6
kan man oprette en font i Flash library, det har jeg ikke prøvet. kan ikke finde menuen er det noget som skal linkes ind?
Avatar billede jmc Nybegynder
23. august 2006 - 22:13 #7
prøv lige at tjek dette hvis du har tid: www.skattefinder.dk/test.rar
start.exe starter 200.dir som linker til test.swf. test.fla er vedlagt og font er importeret i directorfilens exe.*
teksten vises ikke?
Avatar billede kanding Nybegynder
24. august 2006 - 09:46 #8
Du skal bare sætte din flash til player 7 istedet for 8.
Avatar billede kanding Nybegynder
24. august 2006 - 09:49 #9
Husk også at klikke på din swf i director cast --> vælge browse -- > klik på swf'en i mappen og importer den igen.
Avatar billede jmc Nybegynder
24. august 2006 - 11:25 #10
Danm, flash 7 er meget dårligt hvad angår garbage collector, så nu skal vi finde ud af hvordan vi så gør, eller ved du noget om Director håndtere dette?
Avatar billede kanding Nybegynder
24. august 2006 - 11:58 #11
mener du memory leaks eller ?
som regel hvis du sætter et member til member 0, så renser director pænt ud. Men hvis flash leaker noget skal du vel have et kald fra director til en flash der sætter variabler til void og removeMoviClip, clearInteravals() osv