Avatar billede jimmo Nybegynder
21. august 2006 - 20:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Programfil til Microsoft Billed- og Faxfremviser

På samme måde som fx kald af programfilen msimn.exe kan starte Outlook Express, søger jeg programfilen for Microsoft Billed- og Faxfremviser.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2006 - 20:20 #1
er det ikke wiaacmgr.exe du efterlyser?
Avatar billede jimmo Nybegynder
21. august 2006 - 21:35 #2
Til John Stigers. Nej, desværre ikke. Filen wiaacmgr.exe tyder på at være en fil, der bruges i forbindelse med tilslutning af en ydre enhed såsom en skanner eller et kamera.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
22. august 2006 - 00:04 #3
Den hedder shimgvw.dll
Du kan starte den med:
rundll32 shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen
Avatar billede bertelbrander Praktikant
22. august 2006 - 00:08 #4
Du kan også åbne en fil med den:
rundll32 shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen c:\whatever\somefile.jpg

Der skal fuld sti til billedet med.
Avatar billede jimmo Nybegynder
22. august 2006 - 12:48 #5
Til bertelbrander.
Jamen, det var svaret. Mange tak.
Ved du også, hvor jeg kan læse om, hvilke parametre totalt, der findes til henholdsvis første og anden del af sætningen?
Læg venligst et svar, så jeg kan effektuere pointene.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
22. august 2006 - 20:06 #6
Såvidt jeg kan finde ud af kan du også bruge shimgvw.dll til at lave thumbnails og udskrive til printer. Jeg har dog ikke kunnet finde ud af andet end "funktionerne" hedder ConvertDIBSECTIONToThumbnail og ImageView_PrintTo.

Der er stort set ingen grænser for hvad du kan bruge rundll32 til.
Avatar billede jimmo Nybegynder
05. september 2006 - 18:33 #7
Til bertelbrander.
Mange tak for svar.
Læg venligst et tomt svar, så jeg kan effektuere pointene til dig.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
05. september 2006 - 20:38 #8
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede jimmo Nybegynder
05. september 2006 - 21:41 #9
Så lukker jeg.