Avatar billede tofferman Nybegynder
21. august 2006 - 15:51 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Google resultater med ekstra oplysninger

Hej.
Da jeg søgte på Google efter "TV-Guide" kom der et link op til www.tvguide.dk.

Men udover selve linket kom der nogle "underlinks" frem til sidens forskellige funktioner, så det så nogenlunde sådan ud:

TVGuide.dk
Danmarks komplet tv-guide bla bla...
  Egen opsætning: http://www.tvguide.dk/....
  SMS: http://www.tvguide.dk/....
  E-mail: http://www.tvguide.dk/....

Det kunne jeg godt tænke mig når man finder min side. Hvordan får man Google til det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. august 2006 - 15:57 #1
Det er fordi tvguid.dk af google opfattes som autoritativt site for det ord. hvis du søger på TV vil du se at tv2 er autoritativt site for ordet tv.

Autoritativt betyder bedste, mest omfattende, vigtigste
Avatar billede apo Praktikant
21. august 2006 - 15:58 #2
Det ser sådan ud:

TVGuide.dkDanmark's Komplet tvguide med mulighed for at se trailere at aftenens film, printversioner, personlig guide.
www.tvguide.dk/ - 72k - 19. aug 2006 - Cached - Lignende sider

Egen opsætning - http://www.tvguide.dk/customize.php
SMS - http://www.tvguide.dk/guides.php?id=paamindelse_sms
E-mail - http://www.tvguide.dk/guides.php?id=paamindelse_email
Richie er snart et skelet - http://www.tvguide.dk/nyheder.php?id=359
Flere resultater fra www.tvguide.dk »

... og skyldes, at Google opfatter sitet, som værende autorativt - fremtrædende eller et vigtigt website.

Hvordan du opnår den samme status er jeg ikke helt sikker på. Men hvis dit website, af Google vurderes til, at være særligt vigtigt for mange net-brugere kan det måske lykkes for dig.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. august 2006 - 15:59 #3
For at opnå dette skal alle de andre vigtige spillere inden for emnet linke til dig, du skal have mest og bedst indhold og være et kendt og anerkendt firma. Det er ganske vandskeligt
Avatar billede tofferman Nybegynder
21. august 2006 - 16:01 #4
Ok. Når det er Professor Google himself som svarer må jeg jo tage det for gode varer.

Tak for det :)
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2006 - 16:53 #5
nåede slet ikke at være med i diskutionen - men ville have svaret det samme. Har dog en ekstra ting hvis jeg må blande mig lidt - hvad er den præcise stavemåde for det? Har både set autorativt, autoritativt og flere andre?

Har selv været med til dette http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-28,GGLG:en&q=friferie - men har man nogle tal på hvor mange sites der opnår dette?
Avatar billede apo Praktikant
21. august 2006 - 17:16 #6
Der var ikke nogen diskution, måske derfor du ikke nåede det ;o)

Umiddelbart tror jeg at man kan bruge begge ord - lige, som nogle skriver 'torturere' i stedet for 'tortere' og omvendt - se www.dsn.dk (retskrivningsordbogen).

Egentligt hælder jeg selv mest til at bruge ordet 'autoritativt' (fordi, det læner sig mest op af ordet 'autoritet') selv om, jeg skrev 'autorativt'.

Hverken 'autoritativt' eller 'autorativt' er nået til Dansk Sprognævn (endnu?) så måske er de begge uofficielle ord, som kun bruges af nogle få?

Angående hvor mange sites, der opnår autoritativ status, så har jeg også været nysgerrig for at læse mere om det. Men jeg har ikke kunne finde noget, heller ikke på www.google.com/support/webmasters

Måske ved bufferzone mere - hvis han stadig er med os?
Avatar billede apo Praktikant
21. august 2006 - 17:19 #7
Nu vi er ved det med præcise stavemåder:

diskution = diskussion
Avatar billede apo Praktikant
21. august 2006 - 17:25 #8
(det sidste var en rettelse af mig selv)
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. august 2006 - 21:05 #9
Er lige kommet hjem fra arbejde, kikker på tingene når jeg har lavet mad og spist
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. august 2006 - 21:23 #10
Selve begrebet Autoritativt site er en fordanskning af det tilsvarende engelske udtryk. Det engelske udtryk stammer fra forummet www.webmasterworld.com der er det førende internationale forum når vi taler google.

I min seneste artikel om google, Google Webmasters tools, beskriver jeg googles specielle forhold til dette forum, hvor google har mindst tre medarbejdere på.

Hvor mange sites der har denne betegnelse ved jeg ikke og jeg har desværre heller ikke været involveret med nogle af dem så jeg kan udtale mig om hvad det betyder for et site at fo denne betegnelse, måske keysersoze kan sige noget om det.

Min fornemmelse siger mig at et søgeord skal bruges en vis mængde gange før det "kan bære" et autoritativt site. F.eks. ordet Blåbærtærte har intet autoritativt site tilknyttet og jeg tror heller ikke det er et ord der bruges ofte.

Var det svar eller mangler jeg noget
Avatar billede drp Nybegynder
27. august 2006 - 14:32 #11
Vedr. diskussionen om 'autoritativt' kan man ikke finde den på dsn.dk, fordi opslagsordet er 'autoritativ', mens 'autoritativt' er en bøjning. Så den rette stavning er altså den man kan se i denne replik. Det er ikke et nyt ord eller et ord der specielt har noget med Google at gøre, men bruges altså også i googlesammenhæng.