Avatar billede bluwduch Nybegynder
21. august 2006 - 13:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

AutoScroll på WinForm med docked user control og MinimumSize

Hejsa

Ikke sikker på om dette kan lade sig gøre, så vil derfor høre her om der er nogen der har en løsning til nedenstående problem:

Jeg har én Winform som har et panel der er docked til alle siderne (eller anchored), så det fylder hele formen og resizer med formen.

Inde i dette panel vil jeg så gerne ha' en user control, som er docked til panelet (eller anchored), så den resizer med panelet. Denne user control har en MinimumSize, hvor hvis panelet resizes til under denne størrelse, så skal der kommer scrollbars på panelet (AutoScroll), sådan så man f.eks. kunne ha' et grid i user controllen der ikke resizes mindre end user controllens MinimumSize.

Dette kan jeg ikke få den til - Lige så snart man docker user controllen i panelet, vil panelet ikke vise scrollbars, selvom user controllen adlyder sin MinimumSize. Lige så snart man fjerner denne dock kommer de fint frem, men så resizer user controllen ikke :-(

Kan dette lade sig gøre vha. AutoScroll på panelet, eller skal man lave et hack?
Avatar billede wisen Nybegynder
22. august 2006 - 08:53 #1
Nej, jeg tror ikke at du kan gøre det via AutoScroll - men jeg er da ikke helt sikker, jeg tror at den ignorerer kontroller der er docked / anchored når den skal finde ud af om der skal scrollbars på eller ej.

En anden løsning vil være at du ikke dock'er / anchor' din UserControl, men selv resizer den når panelet bliver resizet - ved at lytte på panelets OnResize event.

/Wisen
Avatar billede bluwduch Nybegynder
22. august 2006 - 16:40 #2
Var jeg faktisk gået i gang med - Det kan godt lade sig gøre, men giver noget flickering jeg ikke lige kan slippe af med :-\
Avatar billede bluwduch Nybegynder
23. august 2006 - 12:23 #3
Har "næsten" løst det ved bare selv at kode dockingen på resize eventet fra panelet og lidt fiks-fakseri :o)
Avatar billede wisen Nybegynder
23. august 2006 - 14:10 #4
OK