Avatar billede hbank Nybegynder
21. august 2006 - 11:31 Der er 6 kommentarer

Afværge "Siden blev ikke fundet"

Jeg har nogle skærme hængende i et center, som viser en webside. Denne side "refresher" med et bestemt minutinterval.

Jeg har oplevet et par gange nu at blive mødt med den klassiske "Siden blev ikke fundet"-besked, hvilket jeg formoder fremkommer pga hul i forbindelsen enten ved serveren eller selve internetopkoblingen, under alle omstændigheder nok et fænomen jeg ikke helt kan undgå.

Men kan jeg på nogen måde hindre denne side i at komme frem, således at den bare viser det "gamle" indhold igen...? På den måde vil jeg trods alt have en fungerende skærm, og mulighed for at opdatere ved næste interval.

Mvh
Henrik Bank
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2006 - 12:02 #1
Hvilken fejl får du præcist? En HTTP 404 fra serveren eller en DNS-error fro browseren eller hvad?
Avatar billede hbank Nybegynder
28. august 2006 - 10:14 #2
Undskyld den sene tilbagemelding.

Jeg har først nu oplevet problemet igen...:

Skærmen siger bare den klassiske: Siden kan ikke vises - Serveren blev ikke fundet eller der opstod en dns fejl.....

/Henrik
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2006 - 10:52 #3
Der er ret væsentlig forskel på, om det er DNS, der svarer, at den ikke kender servernavnet, eller om det er serveren, der bagefter ikke svarer på dens IP.
Avatar billede hbank Nybegynder
29. august 2006 - 08:39 #4
Og det betyder med andre ord?
Avatar billede roenving Novice
30. august 2006 - 12:04 #5
DNS = Domain Name Server, altså den mekanisme, der oversætter menneskeligt læselige adresser til ip-adresser (f.eks. www.eksperten.dk til 217.116.236.225 eller f.eks. \mainserver til 192.168.0.1 -- en intern ip-adresse !-)

-- så hvis dns svarer, at den ikke kender adressen, så er der problemer med at slå adressen op i de globale NameServere, hvis serveren ikke svarer ved kald via en ip-adresse kan det være at den er nede eller f.eks. overbelastet !o]
Avatar billede hbank Nybegynder
31. august 2006 - 09:10 #6
Er stadig i tvivl hvad jeg skal svare - Når jeg trykker F5 fremkommer siden igen. Jeg kan ikke på skærmen umiddelbart se mere end hvad jeg allerede har skrevet...

Hvis jeg forstår dig ret findes der altså 2 scenarier.
Findes der et løsningsforslag til nogle af dem.

Bare en tanke: Kan man "vinde" noget ved at bruge proxy (og i såfald hvordan?)