Avatar billede tinem Novice
21. august 2006 - 07:34 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Kan IKKE afinstallere Adobe Reader 7

Jeg har brug for hjælp til at afinstallere denne, så jeg kan installere en ny helt ren installation af AdbeRdr708_da_DK(2).exe som jeg har downloaded og sletning af alle gamle versioner, som ligger og laver ballade. Har prøvet alt nu i flere uger og det haster, da man KUN kan bruge denne, når man skal udfylde sit dagpengekort på HK.:-(

Bruger XP Pro servicepack2 med alle opdateringer.
Avatar billede vejmand Juniormester
21. august 2006 - 08:43 #1
Hvordan prøver du at afinstallere?

Hvis du downloader nyeste version herfra: http://www.adobe.com/dk/products/acrobat/readstep2_servefile.html?option=full&order=1&type=&language=Danish&platform=WinXP&esdcanbeused=1&esdcanhandle=0&hasjavascript=1
hedder filen ikke helt det samme som du skriver, jeg ved ikke om det har nogen betydning?
Avatar billede petersen_f Nybegynder
21. august 2006 - 08:56 #2
Settings / Control Panel / Add or Remove Programs  ?
Indstillinger / Kontrol Panel / Tilføj Fjern Programmer  ?
Måske et dumt svar, men kunne jo være..
Avatar billede tinem Novice
21. august 2006 - 09:15 #3
Den kan IKKE fjernes fra tilføj/fjern og jeg kan heller ikke slette filerne i selve mapperne. Jeg har set på nettet at der er mange andre som har dette problem, men har ikke fundet en løsning og derfor skriver jeg jo her.:-)

På et tidspunkt lykkedes det mig at slette mapperne, men når jeg så ville installere den NYE downloadede fil sagde den at programmet var installeret i forvejen - og sådan kan jeg blive ved. Der må da findes en mulighed for at få dette til at fungere igen?

Kender I til hvordan man får disse filer/programmer fjernet fra Registreringsdatabasen? Det ville måske hjælpe.
Avatar billede vejmand Juniormester
21. august 2006 - 09:25 #4
Har du prøvet en Regcleaner? http://www.arlet.dk/index.html?/regcleaner.htm

Og har du prøvet at downloade fra det første link jeg lagde?
Avatar billede tinem Novice
21. august 2006 - 10:53 #5
Ja, den prøvede jeg igår, men fik det ikke til at virke.

Jeg har nu fået det til at virke HURRA og mit dagpengekort er udfyldt, og nu virker linksene i pdf-filerne og nu kunne jeg installere den nye fil, som jeg fortalte om tidligere og det var den rigtige og den virkede.

Jeg gik ind på denne side http://www.adobe.com/support/techdocs/320310.html og downloadede Windows install cleanup og fjernede på den måde Adobe Reader 7. Bagefter kunne jeg fjerne den fra tilføj/fjern. Så fjernede jeg mapperne og filerne fra programmer, men kunne ikke fjerne mappen ActiveX. Så prøvede jeg at lave Regclean igen og SÅ kunne jeg efterhånden installere den nye fil. Jeg har knoklet med dette i flere måneder, men er lykkelig for at jeg fandt en udvej.
Jeg vil godt give point til vejmand, da han jo har brugt tid på mig, så skriv et svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. august 2006 - 05:10 #6
Okay, godt du fik det til at funke.
Bare giv mig 10 point og snup resten selv.  :-)
Avatar billede tinem Novice
22. august 2006 - 08:36 #7
ok