Avatar billede prof2004 Nybegynder
20. august 2006 - 20:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med printer

Jeg har navision dos udgave 3,56 jeg har haft en en printer som var tilsuttet parallel kabel på printeren.
Men nu bruger jeg en bærebare computer hvor jeg blev nødt til at bruge den usb port, så nu kan den ikke print!

Hvad kan jeg gøre!

Printer er OKI B4250.

Er der nogen der kan forslå noget evt. imod betaling.
Avatar billede amtoft Novice
20. august 2006 - 21:03 #1
Uden at være 100% sikker mener jeg du kan købe en "device" der kan sættes i usb-porten og som ender ud i et parallel stik.

Chekkede lige for sjov.
Måske http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94392&type=hardware
Avatar billede prof2004 Nybegynder
21. august 2006 - 14:25 #2
Jeg har købt det, men desvære navision dos udgave ser ud til at den ikke er så glade for USB.

Håber du har eller andre har andre tricks!

Når jeg printer fra navision dos så melder den om printer fejl dvs som om at den er
slukket!
Avatar billede amtoft Novice
21. august 2006 - 17:51 #3
Får porten ikke et lpt nummer?

Den normale port har jo lpt1 som sikkert er den din Navision forsøger at printe til.
Hvis du via windows forsøger at oprette en driver til porten, kan du måske se om / hvilket portnr. den har fået.
Avatar billede prof2004 Nybegynder
22. august 2006 - 12:22 #4
Jeg har lavet det med at det er LPT den skal print til, så komme lige en tegn på frintet. Kun en gang og så ikke mere.

Så har jeg ringet til OKI, de siger at DOs er så gammel at den kan ikke detektere USB.

Ud af til tror jeg ikke der er løsning! udover en miracel ting :-)
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
26. august 2006 - 09:59 #5
Det er simpelt: Share din prinet ud og kobbel den sammen med f.eks. LPT2

NET USE LPT2: \\dinPC\ditSharenavn

Så kan du skrive til LPT2 og det ryger via sharenavnet til din USB printer.
Kræver W2K/XP

//TP
Avatar billede prof2004 Nybegynder
27. august 2006 - 14:04 #6
Tak for forslaget. Jeg tjeker det og vender tilbage snarest.