Avatar billede talrinys Nybegynder
20. august 2006 - 17:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hyppige crashes

Jeg er begyndt at spille pro Half Life 2 Deathmatch efter en længere pause, og det crasher som jeg har oplevet før, enormt meget.
Jeg spiller meget sjældent spil efterhånden, så jeg er ikke sikker på om det gælder for andre FPS spil, men det gælder ikke for WoW & AQ. Mit system er som følger:
Processor -> Amd 3500+
RAM -> 1GB Dane-Elec PC3200
Grafikkort -> Nvidia 6600GT
Lydkort -> X-Fi Fatal!ty

Bruger nyeste drivere til alt, nyeste updates af spillet, og det kører på så dårlige grafiske indstillinger som muligt for at score lidt ekstra framerates.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. august 2006 - 17:14 #1
Test for harddisk fejl og ram fejl, brug eventuelt ultimatebootcd.com som test værktøj. På den CD finder du RAM test og en harddisk test der passer med din harddisk producent.

For begge tests gælder en fejl er en for mange.

Hvis du ingen fejl får i de to tests skal du undersøge om du har et varme problem på din processor, dit chipset eller grafikkort.
Avatar billede talrinys Nybegynder
20. august 2006 - 17:21 #2
Jeg har lavet RAM tests mange gange, og der er intet problem, checker lige harddisk testen.
Avatar billede azrael Nybegynder
20. august 2006 - 17:42 #3
Måske er din strømforsyning underdimensioneret eller af en eller anden årsag ikke længere i stand til at yde på fuld niveau. Af din problembeskrivelse kan jeg ikke helt se, om det "kun" er selve HL2DM, der crasher, eller om den hiver hele maskinen med ned. Hvis det kun er selve spillet, så er det nok ikke strømforsyningen og enten softwareproblem eller (gud forbyde) en "borderline" grafikkort.
Avatar billede talrinys Nybegynder
20. august 2006 - 18:13 #4
Det er kun spillet der crasher. Og det er kun HL2DM, har lige spillet F.E.A.R i et stykke tid uden problemer.
Avatar billede azrael Nybegynder
20. august 2006 - 18:28 #5
Det er da gode nyheder. Så kan du heldigvis komplet se bort fra min tidligere kommentar. :)

Har du pillet i ("optimeret" :) config til spillet? Kunne jo være, at du er kommet til slå en eller anden feature til/fra, som måske ikke lige er så hensigtsmæssig.
Avatar billede talrinys Nybegynder
20. august 2006 - 18:47 #6
Nope har med vilje holdt den så basic som muligt, da jeg spiller om penge i spillet, og derfor også sætter en del penge ind vil jeg helst have at det kører så stabilt som muligt. Som sagt er grafikken også på så lav kvalitet som muligt.
Avatar billede can Nybegynder
23. august 2006 - 09:33 #7
Hej. Det kan være et temperaturproblem på dit grafikkort. Forskellige spil belaster kortet forskelligt. Har oplevet det samme og det skyldes varme. Måtte sætte blæser i kabinettet for at få varmen væk. /Claus
Avatar billede can Nybegynder
23. august 2006 - 09:34 #8
Du overclocker vel ikke? /Claus
Avatar billede talrinys Nybegynder
23. august 2006 - 15:10 #9
Nope har aldrig overclocket, og temperaturmeteret lægger grafikkortet på omkring 43 grader, hvilket ifølge Nvidias monitor er fint.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. august 2006 - 18:24 #10
hvor varm bliver din processor?
Avatar billede talrinys Nybegynder
23. august 2006 - 18:29 #11
Mener den lå på 42 grader sidst jeg checkede.
Avatar billede talrinys Nybegynder
02. august 2007 - 14:37 #12
Er ikke et problem efter upgrade, lukker